Σάββατο 6 Μαΐου 2017

ΓΡΑΦΟΦΩΝΟΛΟΓΙΑ



Τα χαρακτηριστικά λάθη στην ανάγνωση των δυσλεξικών παιδιών είναι:
Πρόσθεση, αφαίρεση ή επανάληψη γραμμάτων και συλλαβών.
Σύγχυση γραμμάτων με οπτική ή ακουστική ομοιότητα.
Σύγχυση λέξεων με οπτική ή ακουστική ομοιότητα.
Καθρεπτική ανάγνωση.
Προφορά ασυνήθιστων λέξεων ή ψευδολέξεων.
Συλλαβική ανάγνωση.
Παρεμβολή άσχετων φωνημάτων σε κενά λέξεων ή προτάσεων.
Ελλιπής τήρηση τονισμού και στίξης.
Ανάγνωση χωρίς ρυθμό.
Χρωματισμός της φωνής σε σημεία που δεν χρειάζεται.
Αντικατάσταση λέξεων, κατά την ανάγνωση, με άλλες νοηματικά, συγγενείς.
Δυσχέρεια επαναφοράς σε κάθε επόμενη γραμμή ανάγνωσης. Εμφάνιση
ιδιαζόντων λεκτικών σχημάτων.
Συχνά λάθη προφοράς σε λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα.
Ακανόνιστη, άρρυθμη αναπνοή κατά την απόδοση των σημείων στίξεως.

Τα χαρακτηριστικά λάθη στην γραφή των δυσλεξικών παιδιών είναι:
Βασικά ορθογραφικά λάθη.
Κακογραφία, ακαταστασία γραφής, κατάργηση διαστημάτων.
Παράλειψη, επανάληψη, αντιμετάθεση ή προσθήκη γραμμάτων, συλλαβών,
λέξεων.
Παρεμβολή κεφαλαίων γραμμάτων ανάμεσα στα μικρά.
Σπάνια χρήση τονισμού ή τονισμός σε τυχαία επιλεγόμενες συλλαβές.
Καθρεπτική γραφή μέρους λέξεων, συλλαβών, γραμμάτων.
Σύγχυση αρχής και τέλους βραχέων λέξεων.
Ελλιπής ευθυγράμμιση των λέξεων κατά τη γραφή.
Γραμματικά λάθη όσον αφορά χρόνους και φωνές ρημάτων.
Άσκοπη ή άτοπη χρήση προθέσεων και συνδέσμων (Κουράκης, 1997).


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου