Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

ΔΙΑΔΟΧΙΚΟΤΗΤΑ - ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ




 Το δυσλεξικό παιδί δυσκολεύεται στη σειρά μηνών, εποχών, αλλά κι όταν
διακόπτεται μία σειρά. Δυσκολεύεται στο να αποδώσει σωστά τη θέση ενός μέλους μίας σειράς, δηλαδή να πει, π.χ. ότι ο Μάιος είναι ο πέμπτος μήνας του έτους. Αφού δεν μπορεί να το πει κατευθείαν, αρχίζει να μετράει: Γενάρης, Φλεβάρης, Μάρτης, κλπ για να πει τελικά ότι ο Μάιος είναι ο πέμπτος μήνας του έτους.

Επίσης δυσκολίες συναντά στο να συγκρατά τις στροφές ενός ποιήματος ή τη
σειρά των γραμμάτων του αλφαβήτου. Αν το ρωτήσουμε να μας πει, π.χ. ποιο γράμμα βρίσκεται πριν το Μ, θα πρέπει να πει όλο το αλφάβητο μέχρι να φτάσει εκεί για να απαντήσει ότι είναι το Λ. Η αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών γίνεται με ασκήσεις που δομούν μία σειρά λογικά ή έχουν κάποιο ρυθμό ή παρουσιάζουν «διακοπές», όχι τυχαίες, αλλά σκόπιμες και με νόημα.

Το δυσλεξικό παιδί κάνει ιδιαίτερα λάθη στην αρίθμηση και στη γραφή
αριθμών, έτσι, για παράδειγμα, ενώ του υπαγορεύουμε 156 γράφει 165. Κάνει επίσης λάθη στην πρόσθεση: π.χ. 17 + 15 = 23 και άλλα.
Ακόμη, συγχέει αριθμούς όπως:
το 32 με το 23,
το 45 με το 54,
το 63 με το 36,
το 39 με το 93.
 Μεγαλύτερες δυσκολίες βέβαια συναντά στους πολυψήφιους αριθμούς.
Επιπλέον συγχέει τα μαθηματικά σύμβολα:
6 x 8 = 14 αντί 48
15 / 3 = 12 αντί 5 και άλλα. (Μάρκου, 1998)


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου