Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ


Έχει ήδη πραγματοποιηθεί μιαν αναφορά για τα αγχολυτικά αντικείμενα και πως η κίνηση κι οι αισθητηριακές πληροφορίες βοηθούν τη μάθηση. Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να τονίσει τη σημασία της ενσωμάτωσης της  κίνησης στην καθημερινή μάθηση του παιδιού και άλλους τρόπους που μπορείτε να κάνετε επιτρέποντας αγχολυτικά αντικείμενα στην τάξη. Ας ελπίσουμε ότι, αυτές οι πληροφορίες θα είναι χρήσιμες για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, γιατί οι ιδέες κίνησης μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου και στο σπίτι ως “brain breaks” (=διαλείμματα εγκεφάλου) για ένα παιδί σχολικής ηλικίας.

Κατ 'αρχάς, ας αναφερθούμε στη σημασία της κίνησης στην τάξη.

Κίνηση και Εγκέφαλος

1. Η κίνηση αναπτύσσει νευροσυνάψεις

Οι νευροσυνάψεις έχουν άμεση σχέση με την εμπειρία. Ως εκ τούτου, όσες περισσότερες οι αισθητιριακές εμπειρίες για ένα παιδί, τόσο πιο γρήγορα θα πραγματοποιείται η μετάδοση των ερεθισμάτων.

2. Η κίνηση αναπτύσσει πρότυπα

Τα πρότυπα καθορίζουν τον τρόπο που επεξεργαζόμαστε και αντιδράμε σε εισερχόμενες πληροφορίες. Οι ευκαιρίες για κίνηση θα εξισορροπήσουν τα ήδη υπάρχοντα πρότυπα και θα μετατρέψουν τις αισθητιριακές δραστηριότητες σε μια θετική εμπειρία. Με τη σειρά του, αυτό θα βοηθήσει τους μαθητές να οργανωθούν, να ταξινομήσουν και να ενσωματώσουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.

3. Η κίνηση βοηθά τη μνήμη εργασίας

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κίνηση για να βοηθήσετε τους μαθητές να διευθετήσουν τις σκέψεις τους. Η έρευνα δείχνει πως οι κιναισθητικές  δραστηριότητες είναι ισχυρές μέσα στην τάξη βοηθώντας τους μαθητές στην κατανόηση. Η κίνηση μας βοηθά να χρησιμοποιούμε και τις δύο πλευρές του εγκεφάλου μας.


Κίνηση και Αισθήσεις

Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με τις πέντε αισθήσεις μας: οι αίσθησεις της γεύσης, της αφής, της ακοής, της όσφρησης και της όρασης. Μπορεί να μην είμαστε τόσο εξοικειωμένοι με το αιθουσαίο σύστημα και το ιδιοδεκτικό σύστημα. Ωστόσο, αυτές οι δύο έννοιες θα μπορούσαν αναμφισβήτητα να είναι τα πιο σημαντικά για μάθηση του παιδιού σας.

1. Το αιθουσαίο σύστημα

Το αιθουσαίο σύστημα βρίσκεται στο εσωτερικό του αυτιού και είναι κοινώς γνωστό πως χρησιμεύει για τη διατήρηση της ισορροπίας. Ωστόσο, οι δραστηριότητες για το αιθουσαίο σύστημα ενσωματώνουν την κίνηση με τη γνωστική επεξεργασία. Όσες περισσότερες ευκαιρίες χορηγείτε στο παιδί σχετικά με τις δραστηριότητες του αιθουσαίου συστήματος καθ 'όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας, τόσο πιο άμεσα θα λάβετε τις γνωστικές πληροφορίες.

2. Ιδιοδεκτικό σύστημα

Το ιδιοδεκτικό σύστημα βρίσκεται στο υποσυνείδητο μας για την ευαισθητοποίηση του σώματος μας. Ένα παιδί που έχει δυσκολία με το ιδιοδεκτικό σύστημα μπορεί να πιέζει ένα κουτί χυμό πάρα πολύ σφιχτά, επειδή αγνοεί την πίεση που απαιτείται για να κρατήσει το χυμό.

Ενώ μπορεί να μην είναι αντιληπτό σε εμάς τους ενήλικες ως παρατηρητές, τα παιδιά αυτά μπορούν να δουλεύουν πραγματικά σκληρά απλά για να κρατήσουν το σώμα τους στη θέση του, ενώ ο δάσκαλος διδάσκει  στην τάξη. Αν εργάζονται τόσο σκληρά για να κρατήσουν το σώμα τους στη σωστή θέση, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για αυτούς να επικεντρωθούν σε αυτό που ακριβώς που διδάσκονται. Μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά, επιτρέποντας τα διαλείμματα κίνησης πριν από τις μαθησιακές εμπειρίες, έτσι ώστε να είναι πιο έτοιμοι να μπορούν να λαμβάνουν και να επεξεργάζονται τις πληροφορίες.

Κίνηση στην τάξη

1. Βίντεο “Brain Break
Παρακάτω  προτείνονται  βίντεο “Brain Break” πριν από την έναρξη της διδασκαλίας ή ακόμη και στα μισά της μαθησιακής δραστηριότητας. Μερικά από αυτά είναι:

·         Jammin Minutes:
Πληκτρολογήστε jamming minutes στο YouTube και θα παρακολουθήσετε  δωρεάν βίντεο που δημιούργησαν καθηγητές και μαθητές. Αυτά τα βίντεο είναι συνήθως 1-3 λεπτών και προσφέρουν ένα ωραίο τέλος στη συνεδρία!

·         Gonoodle.com
Στις Gonoodle υπάρχουν βίντεο “Brain Break”  και ακόμη και μερικές αναπνοές και Zumba βίντεο. Θα πρέπει να κάνετε ένα λογαριασμό, αλλά είναι δωρεάν.

·         Koo Koo καγκουρό videos
Ελέγξτε craziest dance duo. Τα περισσότερα βίντεο θα σας προτρέψουν να κουνηθείτε!

2. Κίνημα, βαριά δουλειά και αισθητιριακά διαλείμματα

Γλωσσοπίεστρα

Γράψτε τις ιδέες κίνησης σε γλωσσοπίεστρα. Ζητήστε από τους μαθητές να πάρουν ένα γλωσσοπίεστρο  για ένα γρήγορο και εύκολο διάλειμμα του εγκεφάλου. (Δηλαδή 10 πηδήματα με σκοινάκι, κούνησε τα χέρια σου, όπως ένα πουλί,  κούνησε ολόκληρο το σώμα σου, κλπ).

Διαλείμματα “Brain Break

Απαρτίζεται από 200 παιχνίδια, το Cranium Brain Breaks παιχνίδι προκαλεί την ικανότητά σας να ολοκληρώσετε δημιουργικές δραστηριότητες.

Σκούτερ, ποδήλατα και Κούνιες

Τα σκούτερ, τα ποδήλατα και οι κούνιες είναι παιχνίδια και πολλές φορές αμφισβητείται η αξία τους κατά τη διάρκεια των συνεδριών. Αλλά μόλις η αξία της κίνησης συσχετισθεί με τη μάθηση, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εξίσου ενθουσιασμένοι που υπάρχουν αυτά τα παιχνίδια για τα παιδιά!

Πρόσθετες Συμβουλές “Brain Break”  

Αν είστε χρήστης Pinterest, πληκτρολογήστε brain breaks in the classroom. Υπάρχουν πολλές ιδέες είναι διαθέσιμες και συχνά έχουν ήδη δημιουργηθεί ώστε να είναι έτοιμες για δωρεάν εκτύπωση.








Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου