Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ



Αν είστε γονέας ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες, ξέρετε πώς περνά ο χρόνος  στο σπίτι για τις κατ’ οίκον εργασίες. Τα βράδια δεν θα πρέπει να δαπανηθούν ακούραστα στο τραπέζι της κουζίνας. Στην πραγματικότητα, η συμμετοχή σας στις κατ’ οίκον εργασίες  του παιδιού σας μπορεί να είναι αντιπαραγωγική. Αν καθίσετε μαζί με το παιδί σας κάθε μέρα στο τραπέζι της κουζίνας, ποιανού  είναι οι κατ’ οίκον εργασίες; Πολλά παιδιά θα σας αφήσουν να κάνετε όσο μέρος της εργασίας τους, είστε πρόθυμοι να κάνετε.

Οι γραμμές ευθύνης μπορεί να γίνουν θολές με την πάροδο του χρόνου. Επιπλέον, τα παιδιά στα οποία παρέχεται πάντα μια μεγάλη βοήθεια, μπορούν να εξαρτώνται από αυτό και να αισθάνονται σαν να μην μπορούν να το κάνουν από μόνοι τους, που με τη σειρά του, επηρεάζει αρνητικά την ακαδημαϊκή εμπιστοσύνη τους και την αυτοεκτίμησή τους. Φυσικά αγαπάτε το παιδί σας και θέλετε να το δείτε να πετυχαίνει ... Έτσι τι μπορείτε να κάνετε;

Να είστε συγκεκριμένοι για το τι είδους βοήθεια θα παράσχετε κατά τη διάρκεια καθορισμένου χρόνου στο σπίτι σας, ο οποίος αφιερώνεται για τις κατ’ οίκον εργασίες. Εδώ είναι μερικές χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Βοηθήστε με την οργάνωση:
·         Ελέγχετε τα σημειωματάρια ανάθεσης εργασιών.
·         Βεβαιωθείτε ότι κατανοούν αυτό που τους ζητείται .
·         Ιεραρχείστε  τα καθήκοντα.

Βοηθήστε με τη διαχείριση χρόνου και να επιμείνετε στην εργασία:
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τείνουν να υποτιμούν το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση εργασιών.
·         Προγραμματίστε   τις κατ 'οίκον εργασίες  σε μικρότερα μέρη.
·         Επιτρέψτε μίνι διαλείμματα και σνακ, αν χρειαστεί.
·         Να ακούγεται απαλή μουσική ή λευκός θόρυβος.
·         Εάν παρατηρείται νευρικότητα στα χέρια του παιδιού ή θέλει να κρατά κάτι, δοκιμάστε να κάθεται σε μια μπάλα γυμναστικής, να μασά τσίχλες ή να πιέζει μία μαλακή μπάλα, ενώ διαβάζει.

Επανεξετάστε το έργο τους
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τείνουν να προτιμούν να μην ελέγχουν το έργο τους
Ένα παιδί με δυσκολία στην οπτική αντίληψη μπορεί να μην είναι σε θέση να εντοπίζει τα λάθη του ή ίσως ήταν απλά βαρετό και δεν θέλουν να το δουν και πάλι!

Να ξέρετε πότε να ζητήσετε βοήθεια
 Μερικές φορές, ως γονιός  δεν είστε  πάντα ο καλύτερος  για να βοηθήσει το παιδί κατά τη διάρκεια της κατ 'οίκον εργασίας. Απλά η παροχή  συναισθηματικής υποστήριξης και η καθοδήγηση μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής. Επίσης, χρησιμοποιήστε τις πηγές σας, μιλήστε με το δάσκαλο, αν το παιδί σας έχει πρόβλημα να κατανοεί τι του  ανατίθεται. 


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου