Τρίτη 5 Απριλίου 2016

4 ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΕΠ-Υ






Ο χρόνος που δαπανάται για τις κατ’ οίκον εργασίες είναι σπάνια διασκέδαση στα περισσότερα νοικοκυριά. Οι γονείς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ έχουν επιπλέον προκλήσεις να διαχειριστούν. Εάν ένα παιδί έχει υπερδιέγερση ή είναι αγχωμένο, οι κατ’ οίκον εργασίες είναι σχεδόν αδύνατο να ολοκληρωθούν. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ έχουν δυσκολία να οργανώσουν οι ίδιοι το περιβάλλον τους και να συγκεντρωθούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Οι παρακάτω κανόνες και συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ για την καλύτερη διαχείριση του χρόνου των κατ’ οίκον εργασιών στο σπίτι.

1. Δημιουργήστε ένα ήσυχο μέρος
Πολλά παιδιά μπορούν να καταφέρουν να κάνουν τις κατ’ οίκον εργασίες στο τραπέζι της κουζίνας, ενώ ο θόρυβος και η φασαρία του νοικοκυριού συμβαίνουν γύρω τους. Αυτή δεν είναι η περίπτωση για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Χρειάζονται ένα ήσυχο μέρος όπου δεν θα αποσπώνται εύκολα. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα σημείο για τις κατ’ οίκον εργασίες στο σπίτι για το παιδί σας. Θα πρέπει να είναι ένας άνετος, ευχάριστος χώρος.

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ συχνά δυσκολεύονται να καθίσουν σε μια καρέκλα. Μια μπάλα ισορροπίας ή μια καρέκλα γραφείου που τους επιτρέπει να κινούνται, ενώ εργάζονται για την εργασία τους, μπορεί να τους βοηθήσει να συγκεντρωθούν.

2. Δομημένη Ώρα
Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δίνουν αγώνα για να συγκεντρωθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δημιουργήστε το χώρο τους, έτσι ώστε να μπορούν να συγκεντρωθούν αυτές τις περιόδους. Γνωρίστε τα πρότυπα και την ιδιοσυγκρασία του παιδιού σας. Για παράδειγμα, μπορούν να επικεντρωθούν για δέκα λεπτά; Μπορείτε να τους ελέγχετε κάθε δέκα ή δεκαπέντε λεπτά για να δείτε τι κάνουν. Σκεφτείτε διαιρώντας το χρόνο εργασία τους με μικρά διαλείμματα. Για παράδειγμα, μόλις περάσουν τα δέκα λεπτά, μπορείτε να τους δώσετε μια φέτα μήλο ή να κάνετε μερικά επιτόπια άλματα και στη συνέχεια πίσω στη δουλειά για δέκα λεπτά. Αυτά τα μικρά, υγιή διαλείμματα μπορεί να τους βοηθήσουν να παραμείνουν εστιασμένοι.

Σχετικό Άρθρο: ΣΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

3. Δημιουργία Προγράμματος
Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δυσκολεύονται να δημιουργήσουν πρόγραμμα για τον εαυτό τους. Εργαστείτε με το παιδί σας για να δημιουργήσετε συστήματα για τις κατ’ οίκον εργασίες στο σπίτι. Για παράδειγμα, να δημιουργήσετε ένα σύστημα για να παρακολουθείτε την καθημερινή τους εργασία. Δημιουργήστε ένα φάκελο "Τέλος" για την εργασία που έχει ολοκληρωθεί. Εξετάστε το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας ρουτίνας στο σπίτι για τα παιδιά. Όταν έρχονται στο σπίτι από το σχολείο, μπορούν να έχουν ένα σνακ, να παίζουν με το σκύλο για δέκα λεπτά ή να κάνουν κάτι που τους ευχαριστεί  και στη συνέχεια να ξεκινήσουν να ασχολούνται με τις κατ’ οίκον εργασίες.

4. Καθιερώστε Προσδοκίες
Αφήστε το παιδί σας να ξέρει ακριβώς τι αναμένεται από αυτό και ποιες θα είναι οι συνέπειες εάν δεν ικανοποιηθούν οι προσδοκίες. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το μαθησιακό στυλ του παιδιού σας και πώς πρέπει να του παρουσιάζονται αυτές οι προσδοκίες. Για παράδειγμα, αν το παιδί σας είναι οπτικός μαθητής τότε ίσως να θέλετε να δημιουργήσετε ένα γράφημα για τις προσδοκίες. Να είστε βέβαιοι ότι θα ακολουθήσουν κατευθείαν συνέπειες εάν είναι απαραίτητο.


Η σαφής και συνεπής επικοινωνία με το δάσκαλο του παιδιού σας είναι επίσης επιτακτική ανάγκη. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς το παιδί τα καταφέρνει στο σχολείο, αν ολοκληρώνει  την εργασία του στην ώρα του και πώς ο δάσκαλος το διαχειρίζεται μέσα στην τάξη.


Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου