·
Να επαινείται και να ενισχύεται για τις
επιτεύξεις του το παιδί, ακόμα και για τις μικρές επιτυχίες, με τρόπο που να βοηθά να
αυτονομηθεί
·
Να αναλαμβάνει μικρά καθήκοντα μέσα στα
πλαίσια των δραστηριοτήτων του σχολείου (π.χ. το ρόλο βοηθού του δασκάλου), αλλά
και του σπιτιού (π.χ. να τακτοποιεί τα παιχνίδια του, να εκτελεί απλές εργασίες
με τους γονείς), ώστε να δραστηριοποιείται και να αντιλαμβάνεται έμπρακτα τις
δυνατότητες του
·
Να αναλαμβάνει το ρόλο του βοηθού και,
εξελικτικά, το ρόλο του συντονιστή σε ομάδα δύο ή τριών παιδιών κατά την
διάρκεια συγκεκριμένης δραστηριότητας ή σχεδίου εργασίας, αρχικά σε θέμα που το
ενδιαφέρει ιδιαίτερα
·
Να ενισχύεται να εκφράζει με λόγια τα
συναισθήματά του και να εκδηλώνει λεκτικά τη λύπη, το θυμό, καθώς και τη χαρά του
·
Να ενθαρρύνεται η συμμετοχή του σε
δραστηριότητες, μέσω των οποίων, αισθάνεται πιο ικανή και βιώνει εμπειρίες
επιτυχίας
·
Να μάθει να ζητάει όταν δεν ξέρει κάτι ή
δυσκολεύεται ώστε να μην παραιτείται και
αποθαρρύνεται
·
Να συμμετέχει σε συστηματικές αθλητικές
δραστηριότητες που θα τονώσουν την αδρή κίνηση
αλλά ταυτόχρονα θα την βοηθήσουν να οριοθετηθεί και να οργανώσει το
συναίσθημά κατάλληλα.
Διαβάστε επίσης το άρθρο ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ
Διαβάστε
επίσης το άρθρο ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ
ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου