Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ


Πολύ συχνά οι γονείς των δυσλεκτικών παιδιών ακούνε παράπονα για τα απρόσεκτα ή αδιάφορα παιδιά τους. Με τις ασκήσεις που θα διαβάσετε παρακάτω, θα καταλάβετε καλύτερα για το παιδί σας δυσκολεύεται να ακολουθήσει  τις οδηγίες που του δίνουν ή να καταλάβει αυτό που διαβάζει.


  • Διπλό χτύπημα.Βρείτε στο ραδιόφωνο ένα σταθμό με ειδήσεις. Έπειτα, ανοίξτε την τηλεόραση και βρείτε ένα κανάλι που λέει ειδήσεις ή τον καιρό. Για δέκα λεπτά παρακολουθήστε και τα δυο ταυτόχρονα και μετά προσπαθήστε να αφηγηθείτε με λεπτομέρειες τις πληροφορίες που πήρατε και από τα δύο.
  • Το χαμένο νόημα. Διαβάστε ένα κεφάλαιο από τη μέση του μυθιστορήματος. Στη συνέχεια γράψτε μια παράγραφο σχετικά με όσα διαβάσετε, τονίζοντας τις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες και αγνοώντας τα κύρια σημεία  της πλοκής. Φροντίστε το κείμενό σας να περιέχει μόνο επουσιώδη γεγονότα ή περιγραφές.
  • Άλλα αντ' άλλων. Μόλις ο σύντροφος ή ο φίλος σας διαβάσει κάποιο άρθρο σε μια εφημερίδα ή σε ένα περιοδικό, πάρτε κι εσείς το ίδιο άρθρο και διαβάστε το. Στη συνέχεια, ανοίξτε μια κουβέντα γύρω από αυτό, αλλάζοντας, όμως μερικά βασικά στοιχεία ή γεγονότα. Αν, για παράδειγμα, η ιστορία αφορά το βραβείο Όσκαρ που κέρδισε ένας ηθοποιός, εσείς μιλήστε για το διαζύγιο του, δίνοντας την εντύπωση ότι αυτό έλεγε το άρθρο. Παρατηρήστε πως αντιδρούν οι άλλοι καθώς μπερδεύετε τα γεγονότα.
  • Οι ουρανοκατέβατες λέξεις. Κάποια στιγμή που θα βρεθείτε σε ένα αυτοκίνητο μαζί με άλλα ενήλικα άτομα, διαβάστε φωναχτά μια πινακίδα στο δρόμο, αλλάζοντας μια λέξη ή έναν αριθμό. Παρατηρήστε τις αντιδράσεις των άλλων.
  • Γράψτε μια παράγραφο. Χωρίς καμία προεργασία, γράψτε μια παράγραφο στην οποία να εξηγείτε πως αποσυναρμολογείται και πως συναρμολογείται ένα ποδήλατο.

Το δυσλεκτικό παιδί, βέβαια, σε ανάλογες περιπτώσεις προετοιμάζεται και μάλιστα πολύ και βρίσκεται στην ίδια δύσκολη θέση που βρεθήκατε κι εσείς. Μπορεί να έχει καθίσει ώρες για να προετοιμάσει μια σειρά από καλοδουλεμένες σημειώσεις, τελικά, όμως διαπιστώνει πως οι σκέψεις του είναι εντελώς συγκεχυμένες. Το δυσλεκτικό παιδί δεν ξέρει από που να ξεκινήσει, τι πρέπει να συμπεριλάβει στο κείμενό του, ποια τα ουσιώδη σημεία που πρέπει να καταλάβει αυτός που θα διαβάσει και με ποια σειρά πρέπει να γράψει το κάθε τι.



Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου