Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;






1.      Αποφυγή κινδύνων όπως ατυχήματα από σπασμένα τζάμια, οδικά δυστυχήματα κ.α. :
·         Η έννοια της ασφάλειας αντιπαραβαλλόμενη με τον κίνδυνο. Αναγνώριση των κινδύνων πρόκλησης ατυχήματος στην καθημερινή ζωή.
·         Αιτιολόγηση της συμπεριφοράς για την αποφυγή ατυχημάτων.
2.      Το παιδι μαθαίνει να ακολουθεί κανόνες σε νέες δραστηριότητες ή παιχνίδια:
·         Η έννοια της ακολουθίας των κανόνων. Η σημασία των κανόνων στην ομαλή λειτουργία των κοινωνικών σχέσεων.
·         Τα αποτελέσματα της μη τήρησης των κανόνων στην καθημερινή ζωή.
3.      Κατάλληλη χρήση των παιχνιδιώναπο το παιδί. Το παιδί μαθαίνει να μην τα καταστρέφει και να τα τοποθετεί στη θέση τους, όταν χρειάζεται.
·         Η έννοια της σωστής χρήσης του παιχνιδιού. Τα αποτελέσματα της κακής χρήσης των παιχνιδιών.
·         Πως να χρησιμοποιεί τα παιχνίδια των άλλων παιδιών.
·         Πώς να τακτοποιεί τα παιχνίδια του.
4.      Υπευθυνότητα ως προς τη διαχείριση των χρημάτων. Να καταλαβαίνει την αξία των συναλλαγών και να τις διεκπεραιώνει υπεύθυνα.
·         Η έννοια της αγοράς αντικειμένων. Πώς γίνεται η συναλλαγή.
·         Η έννοια της υπευθυνότητας στην αγορά προιόντων και της διεκπεραίωσης της συναλλαγής.
5.      Ανταποκρίνεται με υπευθυνότητα σε οδηγλιες του άμεσου περιβάλλοντος του.
·         Εκμάθηση κατανόησης οδηγιών και εκτέλεσης αυτών σε ποικίλες συνθήκες.
·         Καλλιέργεια της ανάληψης ευθυνών και επιτέλεσης συγκεκριμένων ενεργειών. Καλλιέργεια της υπευθυνότητα για την εκτέλεση οδηγιών.
6.      Το παιδί απολογείται για παραλείψεις ή για ακατάλληλη συμπεριφορά
·         Αναγνώριση των λαθών (λανθασμένων συμπερθφορών) στην καθημερινή ζωή.
·         Η έννοια της απολογίας ως προέκταση της κατανόησης των λαθών και ανάληψης ευθύνης. Το παιδί «διορθώνει» τη συμπεριφορά του με βάση τις παρατηρήσεις των ενηλίκων.
7.      Το παιδί μαθαίνει να δέχεται και να δίνει βοήθεια, όπου χρειάζεται.
·         Η έννοια της βοήθειας. Χρήση της βοήθειας.
·         Η έννοια της ολοκλήρωσης ενός έργου και η σημασία της βοήθειας στο κοινωνικό της πλαίσιο. Ρόλοι βοηθού – βοηθούμενου.

Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου