Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ;





1.      Δεξιότητες ακρόασης και ανταπόκρισης:
·         Το παιδί μαθαίνει να ακούει προσεκτικά το συνομιλητή του, χωρίς να τον διακόπτει, αναγνωρίζει κατάλληλους – ακατάλληλους τρόπους ακρόασης.
·         Το παιδί μαθαίνει να απαντά κατάλληλα σε συνθήκες συνομιλίας, να αναγνωρίζει κατάλληλους – ακατάλληλους τρόπους ανταπόκρισης. Κατανοεί το ρόλο και τησημασία των ερωτήσεων και εξασκείται στη συνθήκη: ερώτηση- απάντηση.
2.      Αναγνώριση και έκφραση συναθσθημάτων:
·         Αντίληψη των συναισθημάτων των άλλων.
·         Έκφραση των προσωπικών συναισθημάτων.
3.      Δημιουργία και διατήρηση στενών σχέσεων :
·         Χαρακτηριστικά των ανθρώπων που μας αγαπάνε και τους αγαπάμε – οικογένεια.
·         Συνύπαρξη ανθρώπων – ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους.
4.      Δημιουργία και διατήρηση φιλικών σχέσεων:
·         Συστήνομαι – θέτω τις βάσεις για τη δημιουργία μιας φιλικής σχέσης.
·         Διατήρηση της φιλίας: μοιράζοαι πράγματα, καταστάσεις, συναισθήματα.
5.      Κατανόηση της σημασίας και εφαρμογή αρχών της συνεργασίας:
·         Μοιράζομαι πράγματα και βοηθάω.
·         Περιμένω τη σειρά μου και σέβομαι  ό,τι ανήκει σε άλλον.
6.      Κατάλληλη συμπεριφορά σε διάφορες κοινωνικές συνθήκες:
·         Χαιρετισμός γνωστών ενηλίκων και συνομηλίκων.
·         Χρήση κατάλληλου λεξιλογίου: «ευχαρίστως» - «παρακαλώ».

Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου