Κυριακή 24 Μαΐου 2015

5 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ Ο ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΜΗ - ΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ




Γιατί κάποιος ο οποίος δεν έχει λόγο έχει ανάγκη συνεδρίες λογοθεραπείας; Η λογοθεραπεία είναι σημαντική και μπορεί να παρέχει στο παιδί μη- λεκτικούς τρόπους επικοινωνίας.

Ο λογοθεραπευτής μπορεί να μάθει στο μη-λεκτικό παιδί να επικοινωνεί καθημερινά τις βασικές ανάγκες τους και τα αντικείμενα που θέλει στους ανθρώπους του περιβάλλοντός του. Αν μπορεί να επικοινωνεί ανεξάρτητα, πρέπει ακόμα να παρακολουθεί συνεδρίες λογοθεραπείας για διάφορους άλλους λόγους (π.χ. προγραμματισμός, σωστή δομή του λόγου, επικοινωνία).

Αυτό το άρθρο είναι βοηθητικό για να γίνει κατανοητό για ποιους λόγους  μπορεί να χρειαστεί λογοθεραπεία, όταν ένα παιδί ή ένας ενήλικας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την ομιλία για τη λειτουργική επικοινωνία. Αυτό το άρθρο είναι γραμμένο για τους γονείς, τους φροντιστές και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πρέπει να καταλάβουν, γιατί ένα παιδί που δεν έχει καμία λειτουργική ομιλία χρειάζεται λογοθεραπεία.

Όταν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ομιλία για την επικοινωνία, νιώθετε περιορισμένος! Ένα άτομο που δεν έχει φωνή περιορίζεται η ικανότητά του να κάνει επιλογές, να αλληλεπιδρά κοινωνικά, να επικοινωνεί τις βασικές ανάγκες και τα θέλω του και το πιο σημαντικό νιώθει αποκλεισμένος από τον κόσμο με πολλούς τρόπους.

1. Η λογοθεραπεία μπορεί να δώσει σε ένα παιδί τρόπους  επικοινωνίας
Οι  λογοθεραπευτές, έχουν καθήκον να παρέχουν σε αυτούς που δεν έχουν φωνή, ένα τρόπο για να επικοινωνούν μέσω ενός βοηθητικού τρόπου  επικοινωνίας (π.χ. υπάρχουν βιβλία τεχνολογίας της επικοινωνίας, χαμηλές και μεσαίες συσκευές επικοινωνίας υψηλής τεχνολογίας, συσκευές υψηλής τεχνολογίας επικοινωνίας ή / και εφαρμογές επικοινωνίας).

2. Η λογοθεραπεία είναι επίσης γλώσσα
Η Λογοθεραπεία δεν είναι μόνο για την ομιλία. Περιλαμβάνει επίσης τη γλώσσα. Πολλοί άνθρωποι έχουν μια λανθασμένη αντίληψη ότι η λογοθεραπεία είναι μόνο για την ομιλία και τις αρθρωτικές δυσκολίες, αλλά είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Για παράδειγμα, οι συνεδρίες της λογοθεραπείας  στοχεύουν στην εκμάθηση συγκεκριμένων εννοιών, όπως κατανόηση, αλληλουχία,  χρήση αντωνυμιών, κατηγοριοποίηση, γραμματική, κ.λ.π.

3.Η  ομιλία και η γλώσσα βοηθούν στις κοινωνικές δεξιότητες
Οι κατάλληλες πραγματιστικές / κοινωνικές δεξιότητες είναι ένα βασικό στοιχείο για την αλληλεπίδραση με τους άλλους στην κοινότητα και την ζωή. Όταν υπάρχει περιορισμένη ή δεν υπάρχει λειτουργική ομιλία, οι πραγματιστικές γλωσσικές δεξιότητες συχνά καθυστερούν σημαντικά τις κοινωνικές δεξιότητες. Οι κοινωνικές δεξιότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε συνεδρίες μέσω  της χρήσης των μοντέλων βίντεο, παιχνιδιών ρόλων, ειδικών εφαρμογών θεραπείας, κοινωνικών ιστοριών και διάφορων άλλων στρατηγικών και εργαλείων. Η χρήση της βοηθητικής επικοινωνίας με αυτές τις στρατηγικές στοχεύει στη βελτίωση αυτών των κοινωνικών δεξιοτήτων.

4. Η ομιλία και η γλώσσα βοηθούν στην ανάγνωση
Η ανάγνωση και οι αναγνωστικές δεξιότητες μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην επικοινωνία. Όταν το παιδί συλλαβίζει, μπορεί να επικοινωνεί ελεύθερα. Η διδασκαλία των βασικών δεξιοτήτων μπορεί να είναι το κλειδί για την καλύτερη επικοινωνία με τους άλλους.

5. Βελτιώνει τις εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας
Δουλεύοντας σε άλλες επικοινωνιακές στρατηγικές για την ενίσχυση της επικοινωνίας  όπως χειρονομίες, νοηματική γλώσσα, προσεγγίσεις, κραυγές, και / ή άλλα μέσα επικοινωνίας.

Ως άνθρωποι, επικοινωνούμε με συνολική επικοινωνιακή προσέγγιση. Επικοινωνούμε μέσω του λόγου, τις εκφράσεις του προσώπου, χειρονομίες, επαφή με τα μάτια, τη γραφή, δακτυλογράφηση και πολλές άλλες μορφές επικοινωνίας. Οι  λογοθεραπευτές, συχνά διδάσκουν τα μη- λεκτικά παιδιά  πώς να επικοινωνούν με άλλους τρόπους επιπροσθέτως ενός επίσημου βοηθητικού μέσου της επικοινωνίας (π.χ. να χρησιμοποιούν το σήμα για "μπάνιο", "τρώνε" και "πίνουν", πατήστε στον ώμο του ατόμου να πάρετε την προσοχή του, κλπ).


Επίσης, εάν ένα παιδί έχει συγκεκριμένους ήχους που χρησιμοποιούνται με συνέπεια, τότε οι ήχοι αποκτούν νόημα. 



Διαβάστε επίσης το άρθρο ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Διαβάστε επίσης το άρθρο ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr

Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου