Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

5 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ



Διαβάζοντας ένα βιβλίο με εικόνες δυνατά μπορεί να γίνει μια ενεργή και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για το παιδί σας με τη χρήση κάποιων απλών στρατηγικών. Εδώ είναι πέντε τρόποι για το πώς μπορείτε να κάνετε την ανάγνωση ενός βιβλίου με εικόνες μια αισθητηριακή εμπειρία.


1. Προσθέστε υφή στο βιβλίο

Προσθέστε υφή σε ένα βιβλίο με εικόνες χρησιμοποιώντας κόλλα για να επισυνάψετε το κατάλληλο υλικό. Για παράδειγμα, αν διαβάζετε ένα βιβλίο με θέμα τα ζώα του αγροκτήματος, χρησιμοποιήστε κόλλα για να επισυνάψετε ένα κομμάτι βαμβάκι για τα πρόβατα. Καθώς διαβάζετε το βιβλίο, ωθήστε το παιδί σας να αγγίξει το πρόβατο και να περιγράψει πώς το νιώθει (π.χ. μαλακό, αφράτο, κλπ).
Ως άλλο παράδειγμα, σχετικά με ένα βιβλίο με τα ζώα του δάσους χρησιμοποιήστε κόλλα για να επισυνάψετε ένα μικρό κομμάτι της γούνας της αρκούδας. Αγγίζοντας το υλικό σε ένα βιβλίο μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο για τα παιδιά που τους αρέσει να αγγίζουν ή / και για τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα όρασης.


2. Χρησιμοποιήστε στηρίγματα ή / και οπτικά βοηθήματα

Χρησιμοποιώντας οπτικά βοηθήματα ή / και στηρίγματα μπορεί να είναι χρήσιμα για πολλούς λόγους. Ποια είναι τα οπτικά βοηθήματα ή στηρίγματα; Για παράδειγμα, αυτό μπορεί να είναι κάρτες αλληλουχίας, αντικείμενα μινιατούρες, κλπ. Ένας ιδιαίτερος λόγος για τη χρήση στηριγμάτων ή / και οπτικών βοηθημάτων είναι να βοηθηθεί το παιδί σας στην επανάληψη της ιστορίας. Έχοντας ένα παιδί να αισθάνεται και να χειρίζεται τα οπτικά βοηθήματα ή / και στηρίγματα, ενώ διαβάζετε την ιστορία, μπορεί να σας βοηθήσει να θεωρεί την ανάγνωση βιβλίου μια εμπλουτισμένη και συναρπαστική εμπειρία.


3. Χρησιμοποιήστε ήχους

Καθώς διαβάζετε το βιβλίο, το παιδί σας μπορεί να δημιουργήσει ήχους που να ταιριάζουν  με τις δράσεις του βιβλίου. Είναι δύσκολο για το παιδί σας να κάνει ήχους; Μιμηθείτε εσείς τους ήχους. Για παράδειγμα, κατά την ανάγνωση ενός βιβλίου με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενθαρρύνετε το παιδί σας να αναπαράγει τους ήχους κάθε μέσου. Προτρέψτε το στο τρένο να κάνει «τσαφ τσουφ». Σε βιβλίο για τα ζώα του αγροκτήματος, ενθαρρύνετε το παιδί σας να μιμηθεί τους ήχους των ζώων.
Αν το παιδί σας χρησιμοποιεί ελάχιστα το λόγο ή δεν τον χρησιμοποιεί καθόλου, χρησιμοποιήστε βοηθητικά και εναλλακτικά μέσων για τους ήχους.


4. Χρησιμοποιήστε αρώματα και γεύσεις

Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα στρατηγική κατά την ανάγνωση ενός βιβλίου. Αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει για όλα τα εικονογραφημένα βιβλία, αλλά όταν είναι εφικτό, είναι δημιουργικό! Για παράδειγμα, κατά την ανάγνωση του βιβλίου: «Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες» μπορείτε να δώσετε στο παιδί να γευτεί μέλι. Ή κατά την ανάγνωση του παραμυθιού: «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» μπορείτε να του δώσετε να μυρίσει ένα τριαντάφυλλο.
Περιγράψτε το άρωμα ή τη γεύση στο παιδί σας για να συγκρίνει και να αντιπαραβάλλει άλλες μυρωδιές ή γεύσεις. Κατά την ανάγνωση του βιβλίου: «Αχ Σοκολάτα», χρησιμοποιήστε σοκολάτα τόσο για το άρωμα όσο και για τη γεύση. Η σοκολάτα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως στήριγμα του βιβλίου μέχρι να φαγωθεί!


5. Σηκωθείτε και να προχωρήστε!

Όταν διαβάζετε ένα συγκεκριμένο βιβλίο, σηκώστε το παιδί σας και προτρέψτε το να μιμηθεί ορισμένες κινήσεις. Αν ο χαρακτήρας στο βιβλίο κολυμπάει, μπορεί να μιμηθεί ένα παιδί που κολυμπά. Αν ο χαρακτήρας είναι αθλητής, τότε μπορεί να σηκωθεί και να τρέξει!

Ελπίζω να βρείτε αυτές τις χρήσιμες συμβουλές!



Διαβάστε επίσης το άρθρο MAGIC NUUDLES: ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ




Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου