• Μέχρι
στιγμής ο σχεδιασμός της παρέμβασης έχει περιγραφεί με βάση την ακολουθία
Αξιολόγηση → Υποθέσεις → Στόχοι
• Το
επόμενο βήμα για μία αποδοτική παρέμβαση είναι
Στόχοι → Δραστηριότητες
• Μία
δραστηριότητα περιλαμβάνει
– όλα
τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρέμβαση
– τη
διαδικασία που ακολουθείται (συμπεριλαμβάνονται και οι οδηγίες),
– την
ανατροφοδότηση που δίνεται στο παιδί
– οποιαδήποτε υποστηρικτική τεχνική
χρησιμοποιείται για να διευκολύνει την επεξεργασία.
• προϋποθέτει
πρόσβαση στις λεκτικές αναπαραστάσεις;
• στοχεύει
στην πρόσληψη ή στην παραγωγή ή και στις δύο;
• στοχεύει
σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο επεξεργασίας της ομιλίας;
• σε
ποιο επίπεδο επεξεργασίας στοχεύει;
• χρειάζεται
επίγνωση της εσωτερικής δομής των φωνολογικών αναπαραστάσεων;
• τι
είδους κατάτμηση χρειάζεται;
• χρειάζεται
να χειριστεί το παιδί φωνολογικές μονάδες;
• χρησιμοποιούνται
υποστηρικτικές τεχνικές;
• με
ποιο τρόπο οι υποστηρικτικές τεχνικές, αν χρησιμοποιούνται, παρέχουν βοήθεια;
• τι
απαιτήσεις έχει για τη μνήμη;
• τι
απαιτήσεις κατανόησης προβάλει η δραστηριότητα;
– για
παράδειγμα τι λεξιλόγιο και γραμματική πρέπει να κατανοήσει
– είναι
ευκολότερο για το παιδί να επικεντρωθεί στο στόχο μίας δραστηριότητας, αν οι
άλλες απαιτήσεις που υπάρχουν είναι ελάχιστες
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου