Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ







      Μέχρι στιγμής ο σχεδιασμός της παρέμβασης έχει περιγραφεί με βάση την ακολουθία


                   Αξιολόγηση Υποθέσεις Στόχοι

      Το επόμενο βήμα για μία αποδοτική παρέμβαση είναι

                   Στόχοι Δραστηριότητες


      Μία δραστηριότητα περιλαμβάνει
     όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρέμβαση
     τη διαδικασία που ακολουθείται (συμπεριλαμβάνονται και οι οδηγίες),
     την ανατροφοδότηση που δίνεται στο παιδί
      οποιαδήποτε υποστηρικτική τεχνική χρησιμοποιείται για να διευκολύνει την επεξεργασία.



         
      προϋποθέτει πρόσβαση στις λεκτικές αναπαραστάσεις;
      στοχεύει στην πρόσληψη ή στην παραγωγή ή και στις δύο;
      στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο επεξεργασίας της ομιλίας;
      σε ποιο επίπεδο επεξεργασίας στοχεύει;
      χρειάζεται επίγνωση της εσωτερικής δομής των φωνολογικών αναπαραστάσεων;
      τι είδους κατάτμηση χρειάζεται;
      χρειάζεται να χειριστεί το παιδί φωνολογικές μονάδες;
      χρησιμοποιούνται υποστηρικτικές τεχνικές;
      με ποιο τρόπο οι υποστηρικτικές τεχνικές, αν χρησιμοποιούνται, παρέχουν βοήθεια;
      τι απαιτήσεις έχει για τη μνήμη;
      τι απαιτήσεις κατανόησης προβάλει η δραστηριότητα;
     για παράδειγμα τι λεξιλόγιο και γραμματική πρέπει να κατανοήσει
     είναι ευκολότερο για το παιδί να επικεντρωθεί στο στόχο μίας δραστηριότητας, αν οι άλλες απαιτήσεις που υπάρχουν είναι ελάχιστες






                                     Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου