Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ /i/, /u/, /o/ ΚΑΙ ΔΙΦΘΟΓΓΩΝ


Υποκίνηση του /i/ και /u/

Κατ' αρχάς, καταδείξτε αυτούς τους ήχους στον ασθενή, επισημάνετε ότι οι απαιτήσεις για την παραγωγή τους είναι παρόμοιες με εκείνους τους συγγενικούς τεταμένους ήχους για  το /ι/ και /u/ αντίστοιχα, εκτός από το ότι εδώ το μυικό σύστημα των χειλιών και της γλώσσας κρατιέται γενικά σε μια πιο χαλαρωμένη μόδα. Η φωνητική ενέργεια τείνει να μειωθεί επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των παραγωγών. Δεύτερον, έχετε τον ασθενή να δοκιμάζει μεταβλητά να ελαττώσει την ένταση των οργάνων άρθρωσης δεδομένου ότι το /ι/και /u/ παρατείνονται για να δει εάν με αυτόν τον τρόπο υπάρχει αισθητή μετατροπή για τους ήχους /ι/ και /u/. Τρίτον, ακολουθήστε την ίδια βασική μέθοδο πρακτικής που περιγράφεται για τα προηγούμενα φωνήεντα. Να είστε δημιουργικοί σχετικά με την ένωση αυτών των ήχων στις διάφορες ακολουθίες και των συνδυασμών με τα άλλα φωνήεντα και τα σύμφωνα που μαθαίνονται χρησιμοποιούμενα ως εδώ.


Υποκίνηση του /o/

Κατ' αρχάς, ζητήστε από τον ασθενή να ανοίξει το στόμα ευρέως. Δεύτερον, χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα του ενός χεριού, συμπιέστε ήπια και τα δύο μάγουλα ταυτόχρονα, ενώ τα δάχτυλα του άλλου χεριού τοποθετούν τα χείλια σε μια χαλαρωμένη και στρογγυλευμένη στάση, όπως διευκρινίζεται στο σχήμα. Τρίτον, παρομοιάστε τις απαραίτητες χειλικές ρυθμίσεις για αυτόν τον ήχο με εκείνες που οι καπνιστές χρησιμοποιούν για να φυσήξουν τα δαχτυλίδια καπνού. Τέταρτο, καθοδηγήστε τον ασθενή να δοκιμάσει τον ήχο, εμποδίζοντας πρόωρα το ζάρωμα των χειλιών με εκείνα τα δάχτυλα στα χείλια, και συμπεριλαμβανομένης, όταν επιδιώκεται, αυτή η ενέργεια με εκείνα τα δάχτυλα στα μάγουλα. Πέμπτο, ακολουθείστε τις ίδιες βασικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν νωρίτερα για τα άλλα φωνήεντα.



Υποκίνηση των Δίφθογγων
Αυτή η κατηγορία ήχων είναι σχετικά εύκολο να διδαχτεί, εάν τα συστατικά μέρη έχουν μαθευτεί. Το /ai/ μπορεί να παραχθεί με την ολίσθηση από το /a/ στο /i/. Το /au/ πραγματοποιείται κατά την ολίσθηση από το /a/ στο /u/. Το /oi/  παράγεται με το /o/ και το συνδιασμό του /i/  και προέρχεται από την ομαλή σύνδεση του /i/ και /u/. Η ενσωμάτωση αυτών των ήχων στον κατάλογο υλικού πρακτικής παρέχει την εισαγωγή σε πολλές νέες λέξεις στόχους. Σημείωση: Στην ολοκλήρωση της εκπαίδευσης φωνηέντων, να είστε σίγουροι για το ποσοστό άρθρωσης στα διάφορα πλαίσια, χρησιμοποιώντας το διάγραμμα λεκτικών χαρακτηριστικών για να καταγράψει αυτές τις εντυπώσεις. Συγκρίνετε αυτά τα στοιχεία με όλα προηγούμενα συλλεχθέντα και σχεδιάστε τα αποτελέσματα άρθρωσης.

Διαβάστε επίσης το άρθρο ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ /a/, /i/, /u/
Διαβάστε επίσης το άρθρο ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗΣ

Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου