Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ





Πραγματικά είναι η μελέτη της χρήσης των γλωσσικών επικοινωνιακών αλληλεπιδράσεων. Πραγματικές συμπεριφορές είναι τοποθετημένες και συγκεκριμένες περιβαλλοντικά, επομένως, είναι βοηθητικό για να αξιολογήσει τις πραγματικές δεξιότητες στις ποικίλες καταστάσεις. Φόρμα 6-4, «Αξιολόγηση των Πραγματολογικών Δεξιοτήτων» σας αφήνει να αξιολογήσετε 15 πραγματικές συμπεριφορές σε ένα ημι-δομημένο τρόπο. Πολλές προτάσεις παρέχονται για κάθε συμπεριφορά που προκαλούν πολλές απαντήσεις.


Φόρμα 6-4. Εκτίμηση Πραγματολογικών δεξιοτήτων

Όνομα: ______________________________ Ηλικία: __________ Ημερομηνία:_____________
Εξεταστής: ____________________________________________________________________
Διδασκαλία: Χρησιμοποιήστε τέτοιες δραστηριότητες σαν εκείνες που προτείνονται στη δεξιά στήλη για να επιτύχετε το επιθυμητό πραγματικό αποτέλεσμα. Βαθμολογήστε με ένα συν (+) ή τσεκάρετε με (ü) αν η απόκριση είναι σωστή ή κατάλληλη και με ένα πλην (-) ή με μηδέν (0) αν η απόκριση είναι λάθος, μη ανταμοιβώμενη, ή ακατάλληλη.

Πραγματικό Αποτέλεσμα
________ ανταπόκριση σε
                 χαιρετισμούς


________δραστηριότητα
                κατά παράκληση



________περιγραφή
                γεγονότων


________διατήρηση
                σειράς



________κατανόηση των
                εντολών



________κατάκτηση
                οφθαλμικής
                σύγκλεισης 


________επανάληψη




________ανταπόκριση σε
                αποστολές


________υποστήριξη
                θέματος



________παιχνίδι ρόλου





________σειρά πράξεων





________ορισμός λέξεων




________κατηγοριοποίηση







________κατανόηση του
                αντικειμενικού
                σκοπού της
                εργασίας

________εισαγωγή
                δραστηριότητας
                ή διαλόγου
Δείγμα Δραστηριοτήτων
Παρατηρήστε την απόκριση του ασθενή όταν λέτε «Γεια! Πως είσαι;»
Δώστε το χέρι σας για χειραψία.

Ζητήστε από τον ασθενή να σχεδιάσει έναν κύκλο αλλά μην του παρέχετε αμέσως ένα μολύβι.
Ρωτήστε «Τι θα έλεγες στη μαμά σου αν ήσουν σ’ ένα παντοπωλείο και ήθελες ένα ζαχαρωτό;»

Ρωτήστε τον ή την ασθενή τι έκανε αυτό το πρωινό.
Ζητήστε από τον ασθενή να σας μιλήσει για διακοπές ή για ένα ιδιαίτερο περιστατικό.

Ζητήστε από τον ασθενή να μετρήσει ή να απαριθμήσει το αλφάβητο εναλλακτικά με σας (π.χ. εσείς λέτε άλφα, ο ασθενής λέει βήτα, εσείς λέτε γ, ο ασθενής λέει δ κτλ)
Διατηρήστε τη σειρά λέγοντας 1-2 σειρές από τα τρία αρκουδάκια ή άλλη παιδική ιστορία.
Ζητήστε από τον ή την ασθενή να αναποδογυρίσει το χαρτί του και να ζωγραφίσει ένα χαρούμενο πρόσωπο ή ένα τετράγωνο.
Λέτε στον ασθενή «Αγγίξτε τα αυτιά σας έπειτα χτυπήστε παλαμάκια με τα χέρια σας δύο φορές.

Εξετάστε αν ο ασθενής έχει διατηρήσει φυσιολογική οφθαλμική σύγκλειση κατά τη διάρκεια άλλων φάσεων αυτής της εκτίμησης.
Ζητήστε από τον/την ασθενή να σας πει την διεύθυνσή του και τον αριθμό τηλεφώνου.

Ζητήστε από τον ασθενή να επαναλάβει τις ακόλουθες προτάσεις:
      Ο Μιχάλης είναι 7 ετών.
      Η πόρτα του φούρνου είναι ανοιχτή.
      Αυτή πήρε ένα καινούριο βιβλίο για τα γενέθλιά της.

Εξετάστε πως ο ασθενής ανταποκρίνεται στην εκτίμηση.
Ζητήστε από τον ασθενή να περιγράψει μια εικόνα που του παρουσιάζετε.

Ζητήστε από τον ασθενή να σας μιλήσει για μια πρόσφατη κινηματογραφική ταινία ή ένα σόου της τηλεόρασης που εκείνος/η παρακολούθησε.
Ζητήστε από τον ασθενή να περιγράψει ένα χοτ ντογκ.

Ζητήστε από τον ασθενή να γίνει «ο δάσκαλος» για ένα χρονικό διάστημα και να σας δώσει πράγματα να συμπληρώσετε.
Προσποιηθείτε ότι είστε σε ένα εστιατόριο γρήγορου φαγητού. Πείτε στον ασθενή να είναι ο ταμίας ενώ εσείς προσποιείστε ότι είστε ο πελάτης.

Ζητήστε από τον ασθενή να περιγράψει τα βήματα που ακολουθούνται στο φτιάξιμο του κρεβατιού, στα ψώνια, στο παντοπωλείο ή στο γράψιμο μιας επιστολής.
Ζητήστε από τον ασθενή να σας περιγράψει πως φτιάχνεται ένα χάμπουργκερ ή μια σαλάτα ή να ετοιμάσει πρωινό.

Ζητήστε από τον ασθενή να δώσει τον ορισμό λέξεων όπως:
      ψαλιδίζω
       κουζίνα
       κομπιούτερ

Ρωτήστε τον ασθενή αν οι ακόλουθες λέξεις είναι μέρες ή μήνες:
      Κυριακή
      Ιούνιος
      Απρίλιος
      Τετάρτη
Ζητήστε από τον ασθενή να σας ονομάσει ξεχωριστά ζώα της φάρμας, φαγητά ή αθλήματα.

Ζητήστε από τον ασθενή να σας δείξει πως χρησιμοποιεί ένα ψαλίδι.
Ρωτήστε σε τι χρησιμοποιείται ένας χάρακας.


Τοποθετείστε ένα άγνωστο αντικείμενο πάνω στο τραπέζι και δείτε αν ο ασθενής ρωτήσει τι είναι.
Παρατηρήστε τον ασθενή με τους γονείς του/της, δασκάλους του/της ή με άλλα παιδιά.



Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου