Ένας κλασσικός χαρακτηρισμός της ΠΑΛ ήταν
η έλλειψη προόδου στη θεραπεία.Ευτυχώς, αυτό το πρόβλημα είναι προφανώς ένα
χειροποίητο αντικείμενο της θεραπείας που δεν ταίριαξε ιδανικά στη θεραπεία του
προβλήματος (δηλ. που δεν εξέτασε τη δυναμική φύση της διαταραχής).
Πολλά
παιδιά προοδεύουν με αργούς ρυθμούς, βήμα-βήμα, με κάποια ελάχιστη ή καμία
εναλλαγή προόδου και με προφανώς ξαφνικές βελτιώσεις. Παρόλα αυτά, οι καλύτερες
προσεγγίσεις παρέμβασης, όπως και η προηγούμενη και ισχυρότερη παρέμβαση, έχει
κάνει σημαντική διαφορά στην πρόγνωση των παιδιών με ΠΑΛ. Ο βαθμός της
διαταραχής, από ήπια ως σοβαρή σε μερικές περιπτώσεις (Hall, 1989, McCabe, 1998), των παιδιών που
λαμβάνουν πρόωρη θεραπεία μπορούν να εμφανίσουν συμπτώματα κάτω από την
φυσιολογική, χαμηλής-έντασης ομιλίας ώσπου να φθάσουν στην πρώτη τάξη. Άλλοι
απαιτούν την άμεση σωστή παρέμβαση στα σχολικά έτη τους και ακόμη και στο
Γυμνάσιο-Λύκειο.
Σε μερικές περιπτώσεις, περισσότερες λεπτές
γλωσσικές δυσκολίες ή δυσκολίες στην γραφή και την ανάγνωση μπορούν να
εμφανιστούν αργότερα στη μέση των σχολικών χρόνων όταν οι ακαδημαϊκές ασκήσεις
γίνουν πιο σύνθετες, ιεραρχικές και μεγαλύτερες σε έκταση. Για παράδειγμα,
μερικά παιδιά με ΠΑΛ δεν αναγνωρίζονται με δυσκολία στην ακουστική αντίληψη
σύνθετων προτάσεων 4 ή 5 σειρών, όταν οι προσδοκίες των δασκάλων για τις
δυνατότητες των μαθητών τους να ακολουθούν προφορικές οδηγίες είναι πολύ
υψηλές. Αυτό εμφανίζεται αρκετά συχνά το ότι μερικοί υποθέτουν ότι μπορεί να
είναι άλλο, λεπτότερο, σύμπτωμα της παιδικής απραξίας (Κ. Strand, προσωπική
επικοινωνία). Ομοίως, ένα παιδί που δεν έχει κανένα πρόβλημα στην μάθηση της
ανάγνωσης μπορεί να αρχίσει να αντιμετωπίζει τη δυσκολία όταν αναμένεται να
διαβάσει για να μάθει - δηλαδή για να αποκτήσει νέες έννοιες μέσω της ανάγνωσης
παρά μέσω της ακοής όταν τα εγχειρίδια αρχίζουν να περιλαμβάνουν τις σύνθετες
μεταβάσεις στις οποίες οι ιδέες ή τα γεγονότα συσχετίζονται ιεραρχικά ή
ενσωματώνονται η μια μέσα στην άλλη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παρέμβαση μπορεί
να επανεγκατασταθεί για κάποια χρονική περίοδο για να εξετάσει τα λεπτότερα
ελλείμματα.
Διαβάστε επίσης το άρθρο: ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η
ΑΠΡΑΞΙΑ;
Διαβάστε επίσης το άρθρο: Απραξία
Ενηλίκων εναντίον Απραξία Παιδιών
Διαβάστε επίσης το άρθρο: ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ
Διαβάστε επίσης το άρθρο: ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ
Διαβάστε επίσης το άρθρο: Μη-φωνητικά
επικοινωνιακά μέσα στην παιδική απραξία
Διαβάστε επίσης το άρθρο: Πεδία για
Εκτίμηση Που Μπορεί να Είναι Ενδεικτικά της Απραξίας
Διαβάστε επίσης το άρθρο: ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΑΠΡΑΞΙΑΣ
Διαβάστε επίσης το άρθρο: ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ
ΦΩΝΟΤΑΚΤΙΚΗΣ (ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΛΕΞΗΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου