Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Δευτερογενή συναισθηματικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθησιακών διαταραχών





            Αν και τα ψυχαναλυτικά δεδομένα δείχνουν με εύγλωττο τρόπο την ύπαρξη συναισθηματικών διαταραχών στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δεν μπορούν όμως να φέρουν πειστικές αποδείξεις για να υποστηρίξουν τη θέση που θέλει αυτές τις συναισθηματικές διαταραχές ως αιτία των δυσκολιών αυτών. Η αντίθεση, όμως, θέση, (Fijalkow, 1999) χαρακτηρίζει τις συναισθηματικές διαταραχές ως συνέπεια των μαθησιακών δυσκολιών.
            Πολλές μαθησιακές δυσκολίες σχετίζονται ολοένα και περισσότερο με δευτερογενή προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές διαταραχές, καθώς και με χαμηλή αυτοεκτίμηση 
(Δόικου – Αυλίδου, 2002). Η ανάπτυξη των προβλημάτων αυτών θεωρείται το αποτέλεσμα των συναισθηματικών αντιδράσεων των παιδιών στις δυσκολίες τους στην εκμάθηση, αλλά και της στάσης του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος των παιδιών απέναντι στην σχολική αποτυχία.

                                                      



Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr

Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου