Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ SPECIAL ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΖΗΤΕΙΤΑΙ;




Όταν  το τηλέφωνο του σπιτιού σας ή το κινητό σας τηλέφωνο χτυπά μεταξύ των ωρών 8:00 πμ-16.00μμ στις σχολικές ημέρες, σας κυριεύει  μια αίσθηση πανικού ή φοβάστε πως το τηλέφωνο είναι από το σχολείο του παιδιού σας; Αν απαντήσατε ναι, τότε δεν είστε μόνοι. Όσο χρονικό διάστημα τα special παιδιά μας είναι στο σχολείο, και μακριά από τα μάτια μας, η φαντασία μας καλπάζει. Βλέποντας το όνομα του σχολείου στην οθόνη του τηλέφωνου, κάνει την καρδιά μας να σταματά και τη φαντασία μας να οργιάζει.

Πολλές φορές η αιτία για την κλήση είναι να πάει κάποιος στο σχολείο να πάρει το special παιδί μας, γιατί αυτός / αυτή ζητά να φύγει, το σχολείο δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει, ή αυτός / αυτή δεν μπορεί να κάνει παραχωρήσεις ή συμφωνίες.

Εργαζόμενοι και μη γονείς αναγκάζονται να τρέξουν στο σχολείο στη μέση της ημέρας για να πάρουν τα παιδιά για θέματα που το σχολείο θα μπορούσε να έχει τυπικά χειριστεί χωρίς να σας ενοχλήσει. Αυτές οι επανειλημμένες κλήσεις για να πάρετε τα παιδιά από το σχολείο εγείρουν το ερώτημα ως προς το αν το σχολείο μπορεί να απαιτήσει από τους γονείς να έρθουν να πάρουν το special παιδί τους πριν το τέλος της σχολικής ημέρας.

Ανάλογα με την περίπτωση
Η σύντομη απάντηση στο προαναφερθέν ερώτημα είναι: «Αυτό εξαρτάται από την κατάσταση». Το παιδί σας έχει το δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο. Οι μαθητές μπορούν να διατηρούνται μόνο μακριά από το σχολείο, αν έχουν διακόψει τη φοίτησή τους επισήμως. Επιπλέον, η αναστολή θα πρέπει πάντα να είναι η τελευταία λύση. Τα σχολεία πρέπει να προσπαθούν πάντα διαφορετικές παρεμβάσεις για να βοηθήσουν το παιδί σας πριν από την προσφυγή σε μια κλήση στο τηλέφωνο σας για να το πάρετε στο σπίτι.

Ερώτηση # 1: Έχει αυτός ή αυτή σταματήσει το σχολείο;
Το πρώτο ερώτημα που τίθεται όταν το σχολείο ζητά να πάρετε το παιδί σας εξαιτίας θεμάτων συμπεριφοράς είναι αν αυτός / αυτή έχει αποβληθεί. Αν αυτός / αυτή δεν έχει επίσημα αποβληθεί τότε αυτός / αυτή δεν μπορεί να αφαιρεθεί από τη διοίκηση του σχολείου.

Το σχολείο, όταν σας καλεί και σας ζητά να πάρετε οικειοθελώς στο σπίτι το παιδί σας όταν υπάρχει μια συμπεριφορική κατάσταση η οποία δεν δικαιολογεί την αποβολή. Τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν στο παιδί σας τα απαραίτητα στηρίγματα για να επωφεληθούν της εκπαίδευσης του / της, και τα σχολεία πρέπει να βρουν έναν τρόπο για να ασχοληθούν με τη συμπεριφορά του παιδιού σας.

Αν η συμπεριφορά είναι ένα συνεχές θέμα, τότε οι συζητήσεις πρέπει να μπουν σε σωστή τοποθέτηση για το παιδί. Τα σχολείο δεν μπορεί να σας δώσει προϋποθέσεις συμμετοχής ή έστω να αναφέρει ή προτείνει τη χρήση φαρμάκων για το παιδί σας.

Απαιτείται συνάντηση
Και πάλι, αν συμπεριφοριστικά ζητήματα που σχετίζονται με την αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται, το σχολείο θα πρέπει να συναντηθεί με τους γονείς και τα ΕΕΠ της ομάδας και να καθορίσει την καλύτερη πορεία δράσης. Το σχολείο αποτελεί πρόκληση για την ειδική εκπαίδευση μαθητών και κάποιοι θα προτιμούσαν να είναι στο σπίτι από το σχολείο. Αυτοί οι μαθητές μαθαίνουν γρήγορα τις συμπεριφορές που θα τους στείλουν στο σπίτι και θα πραγματοποιήσουν αυτές τις συμπεριφορές πιο συχνά.

Το σχολείο είναι το καλύτερο μέρος
Το καλύτερο μέρος για ένα παιδί είναι σε ένα σχολικό περιβάλλον με άλλα παιδιά. Καλώντας τους γονείς για την έγκαιρη αποχώρηση του παιδιού από το σχολείο είναι μια γρήγορη λύση για τα σχολεία που δεν θέλουν να ασχοληθούν με τα βασικά ζητήματα και τις αιτίες τους. Το προσωπικό του σχολείου και οι επαγγελματίες έχουν πολύ ανώτερη εκπαίδευση στην αντιμετώπιση των ζητημάτων συμπεριφοράς που προκύπτουν από την αναπηρία από ό, τι οι περισσότεροι γονείς γνωρίζουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το σχολείο είναι το καλύτερο μέρος για το παιδί σας κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.

Νόμος 3699/2008
Σύμφωνα με την νομοθεσία, οι μαθητές με ειδικές ανάγκες πρέπει να έχουν την ίδια δυνατότητα να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από την εκπαίδευση και άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με την εκπαίδευση που είναι ίσες με αυτές που παρέχονται στους μη ανάπηρους μαθητές.

2 μεγάλα ερωτήματα για να απαντηθούν
Προφανώς, υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις όπου είστε ευτυχείς που το σχολείο σας καλεί και θα είστε στην ευχάριστη θέση να απεγκλωβίσετε το παιδί σας εκείνη την ημέρα από μια πολύ επισφαλή θέση. Κάποια στιγμή είναι μια χαρά. Καθημερινές, εβδομαδιαίες ή / και μηνιαίες κλήσεις δεν είναι αποδεκτές. Όταν δέχεστε το τηλεφώνημα από το σχολείο και σας ζητά να πάρετε το παιδί σας, αμέσως ρωτήστε:
·         Έχει αυτός / αυτή ανασταλεί;
·         Έχει αυτός / αυτή φυσικά τραυματιστεί;

Αν η απάντηση από το σχολείο στα δύο παραπάνω ερωτήματα είναι αρνητική, δεν είστε υποχρεωμένοι να τρέξετε στο σχολείο. Σε καμία περίπτωση δεν είστε αναίσθητοι ή δε φροντίζετε το παιδί σας, απλώς θέλετε το παιδί σας να εκπαιδευτεί όπως όλοι οι άλλοι μαθητές στο κτίριο.

Πρόωρη λήξη σχολικού ωραρίου
Τα σχολεία στο παρελθόν έχουν αναφερθεί για την πρόωρη λήξη του σχολικού ωραρίου των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Η αποχώρηση των μαθητών με ειδικές ανάγκες νωρίς, πριν να λήξει το σχολικό ωράριο, τους επιτρέπει να αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο τους  μη ανάπηρους μαθητές.


Δεν υπάρχει καμία βάση για τη συντόμευση της ημέρας μιας ολόκληρης τάξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Όταν χρησιμοποιώ τον όρο «πρόωρη» δεν εννοώ πέντε λεπτά, είναι συνήθως 30-60 λεπτά νωρίτερα. Το παιδί σας δεν επωφελείται από τη στέρηση πολύτιμου χρόνου εκπαίδευσης.





Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου