Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

ΓΩΝΙΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ



Το πρωταρχικό βήμα για την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι η καλλιέργεια της θετικής τους στάσης απέναντι στην ανάγνωση και τη γραφή. Η διαμόρφωση της τάξης ως περιβάλλοντος γραμματισμού, η εκτέλεση δραστηριοτήτων που έχουν νόημα και σκοπό, και η κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών συνιστούν θεμελιώδεις διαστάσεις  ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προάγει το ενδιαφέρον και τη μάθηση.

Το φυσικό περιβάλλον

Η οργάνωση της τάξης πρέπει να είναι τέτοια που να παρακινεί τους μαθητές να ασχοληθούν με τις ανάλογες δεξιότητες. Ειδικότερα η κατάλληλη διαμόρφωση μιας «γωνιάς για την ανάγνωση» μπορεί να δώσει στους μαθητές ευκαιρίες να εξοικειωθούν με ποικίλα κείμενα. Στον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούν να περιλαμβάνονται μια βιβλιοθήκη, ένα θρανίο, μαξιλάρια, χαλάκια και μοκέτα, τα οποία θα διαμορφώνουν έναν χώρο που θα προσκαλεί τους μαθητές ένα βιβλίο και να μείνουν εκεί για να το διαβάσουν. 

Το αναγνωστικό υλικό πρέπει να περιλαμβάνει βιβλία γνωστών συγγραφέων παιδικής λογοτεχνίας, ιστορίες γραμμένες από τα ίδια τα παιδιά, χάρτες, το πρόγραμμα της τάξης, εφημερίδες, περιοδικά και άλλο έντυπο υλικό. Στον τοίχο μπορούν να εκτίθενται τα εξώφυλλα βιβλίων και ζωγραφιές με ήρωες παραμυθιών.



Παρακάτω παρουσιάζονται ιδέες για τη διαμόρφωση της γωνιάς ανάγνωσης, οι οποίες μπορούν να υπάρξουν σε σχολική αίθουσα ή σε αίθουσα ατομικών συνεδριών.














Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου