Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΚΟΥΤΙ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ



Ένα κουτί διαλείμματος είναι ένα κουτί γεμάτο από μεγάλα αγχολυτικά αντικείμενα, βαριά εργαλεία εργασίας, αντικείμενα ηρεμίας και αντικείμενα που στοχεύουν να ξυπνήσουν, να ενσωματώσουν και να διεγείρουν τις αισθήσεις. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προληπτικό μέσο προς αποτροπή κατάρρευσης (meltdowns) ή επιθετικότητας. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στη διάρκεια του διαλείμματος για να αναζωογονήσει και να κρατήσει τα παιδιά σε εγρήγορση. Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ευρέως στην τάξη, μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο σπίτι, στο ιατρείο, στην αίθουσα αναμονής ή οπουδήποτε μπορείτε να συναντήσετε ανθρώπους!

Ακόμη και ο δάσκαλος μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα κουτί διαλείμματος σε ένα κέντρο με πολλά παιδιά ταυτόχρονα, έτσι ώστε μετά το διάλειμμα όλοι να είναι έτοιμοι να συνεχίσουν την εργασία τους. Σε έναν ιδανικό κόσμο, όλοι γνωρίζουμε ότι τα κουτιά διαλείμματος είναι αληθινά στο κεφάλι μας, αλλά για τους περισσότερους από εμάς να ασχοληθούν με ένα αληθινό κουτί που περιέχει καλούδια για τις αισθήσεις μας, είμαι όπως ένα σνακ για τα στομάχια μας. Μπορείτε να αγοράσετε ένα κουτί διαλείμματος ή μπορείτε να επιλέξετε αντικείμενα που θα συμπεριλάβετε και να το διαμορφώστε, όπως εσείς θέλετε.

Τι περιλαμβάνει ένα κουτί διαλείμματος;
Ένα καλό κουτί διαλείμματος θα πρέπει να περιέχει:
·         Εργαλεία για βαριά εργασία (αντικείμενα για το τέντωμα και την κίνηση).
·         Αντικείμενα λεπτής κινητικότητας, όπως αγχολυτικές μπάλες.
·         Αντικείμενα αισθητηριακής ολοκλήρωσης (αντικείμενα με διαφορετικές υφές που προκαλούν διαφορετικά συναισθήματα) και αντικείμενα που κινητοποιούν το νευρικό σύστημα.
Μπορείτε να τοποθετήσετε το κουτί  σας σε ένα ειδικό μέρος ή μπορείτε να το έχετε μαζί σας, αν αυτό είναι δυνατόν!
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για την απόκτηση και τη χρήση ενός κουτιού διαλείμματος για το μέγιστο όφελος του.

1.   Οι ερωτήσεις στις οποίες πρέπει να απαντήσετε για τη δημιουργία ενός κουτιού διαλείμματος
Ποια είναι τα παιδιά σας; Πού σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το κουτί διαλείμματος; Στην τάξη; Στην κλινική; Στο δωμάτιο παιχνιδιού; Ποιες είναι οι ανάγκες αυτών των παιδιών; Μήπως χρειάζονται δραστηριότητες που να τα ηρεμούν; Χρειάζονται αντικείμενα λεπτής κινητικότητας ή σκληρής δουλειάς;

2. Στόχοι
Τι θα θέλατε να πετύχετε με το κουτί διαλείμματος; Είναι για θεραπευτική χρήση; Ή για την εξερεύνηση του παιχνιδιού;

3. Κανόνες
Έχετε εξηγήσει στα παιδιά σας το σκοπό του κουτιού διαλείμματος; Ξέρουν πόσα παιδιά μπορεί να απασχολούνται με το κουτί την ίδια στιγμή; Θέλετε περισσότερα από ένα παιδί στο κουτί σε κάθε δεδομένη στιγμή; Μπορούν να πάνε μέχρι το κουτί, όπως απαιτείται; Ή μήπως πρέπει να ζητήσουν την άδεια σας; Τι γίνεται με το συμμάζεμα των παιχνιδιών;

4. Check up
Έχετε κοιτάξει το κουτί διαλείμματος σας τον τελευταίο καιρό; Μήπως υπάρχουν αντικείμενα που λείπουν ή που χρησιμοποιήθηκαν και που πρέπει να αντικατασταθούν; Είναι τα αντικείμενα καθαρά; Θα θέλατε να αντικαταστήσετε κάποια αντικείμενα για το επαν- ​​ενδιαφέρον των παιδιών σας;

5. Συνδυάστε το με τα μαθήματα
Έχετε σκεφτεί να συνδυάσετε τα αντικείμενα του κουτιού με κάποια από τα σχέδιά του μαθήματος σας ή τη μελέτη στο σπίτι; Ίσως κάνετε ένα μάθημα της επιστήμης για το σώμα. Ή ίσως ένα μάθημα για την ταξινόμηση. Τα αντικείμενα στο κουτί διαλείμματος  μπορούν να σας χρησιμεύσουν ως οπτικά εργαλεία, που μπορούν να ενισχύσουν ό, τι προσπαθείτε να διδάξετε.

6. Εκπαιδεύστε τα παιδιά σας
Γνωρίζουν τα παιδιά σας την επίπτωση που λαμβάνουν, όταν περνούν το χρόνο τους, χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα από το κουτί διαλείμματος; Αφιερώστε λίγο χρόνο για να συζητήσετε μαζί τους.

7. Μέγεθος
Ένα κουτί διαλείμματος πρέπει να είναι αρκετά μικρό για να είναι φορητό από τα παιδιά σας, αλλά αρκετά μεγάλο για να συμπεριλαμβάνει αρκετά αντικείμενα.

8. Εκπαιδεύστε τα σχολεία

Στο σχολείο χρησιμοποιούν κουτιά διαλείμματος; Ίσως να προγραμματίσετε μια συνάντηση με τη διοίκηση για να εξηγήσετε τα θαυμάσια οφέλη (προσοχή, εστίαση, ηρεμία, συγκέντρωση, χαρά), που μπορεί να προέλθουν από το να έχουν αισθητηριακά αντικείμενα στην τάξη.

Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
grafwnimata.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου