Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ + ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ = EDUTAINMENT



Ο όρος ‘Edutainment’ έχει δημιουργηθεί για να περιγράψει παιχνίδια τα οποία έχουν εκπαιδευτικούς στόχους, χωρίς όμως να ξεφεύγουν από το καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα τους.

Κύρ
ιος στόχος της κατηγορίας αυτής είναι να ενισχύσει τις ικανότητες των μαθητών για διερευνητική μάθηση, αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, δοκιμή πλάνη, επανάληψη κ.α. με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές, χαμένοι στο ίδιο το παιχνίδι, να μην αντιλαμβάνονται πως εμπλέκονται ταυτόχρονα σε μια διαδικασία μάθησης.


ΦΙΔΑΚΙ + ΠΡΟΣΘΕΣΗ

Μαθαίνω να προσθέτω παίζοντας με το «φιδάκι». Παίξτε αυτό το παιχνίδι προχωρώντας το πιόνι σου τόσες θέσεις κάθε φορά όσες δείχνει το ζάρι σου και άλλες 7 (ή όποιον άλλο αριθμό θέλετε) ακόμη. Ένας άλλος τρόπος είναι να προσθέτετε τον αριθμό στον οποίο βρίσκεται το πιόνι π.χ. 14 και τον αριθμό του ζαριού, π.χ. 6, άρα 14+6=20. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίζει ότι θα πάει στο κουτάκι με τον αριθμό 20.



ΦΙΔΑΚΙ + ΑΦΑΙΡΕΣΗ

Ένας άλλος τρόπος είναι να ξεκινήσετε το παιχνίδι από το 100 και να αφαιρείτε τον αριθμό του ζαριού, π.χ. 100-5=95. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στην αφετηρία. Σε αυτήν την περίπτωση, μη λάβετε υπόψη τα φιδάκια.

Οι οδηγίες του παιχνιδιού αλλάζουν ανάλογα με το στόχο της διδασκαλίας.


SCORE 4 +ΠΡΟΣΘΕΣΗ

Χρησιμοποιήστε τα πούλια του παιχνιδιού γράφοντας τους αριθμούς 1-4. Ο μαθητής θα πρέπει να βάλει 4 πιόνια στη σειρά ίδιου χρώματος και το άθροισμα να είναι 10.
 

Αν χάσετε τα πούλια του παιχνιδιού, μπορείτε να φτιάξετε μια μολυβοθήκη, εξασκώντας με αυτόν τον τρόπο τη λεπτή κινητικότητα.



UNO+ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να το παίξουν δύο μαθητές αν βρίσκετε σε τμήμα ένταξης ή ο μαθητής με το θεραπευτή του στις ατομικές συνεδρίες. Έχουν στη διάθεση τους κάρτες με αριθμούς από το 0 έως και το 9. Από το κάθε ψηφίο υπάρχουν 4-5 κάρτες. Ο κάθε παίκτης τραβά μια κάρτα και σημειώνει στο τελευταίο τετραγωνάκι της πρώτης σειράς της καρτέλας του το ψηφίο της κάρτας του. Μετά τραβά άλλη κάρτα και συμπληρώνει το επόμενο από το τέλος ψηφίο. Όταν τελειώσει με την πρώτη σειρά, συνεχίζει στη δεύτερη με σκοπό να συμπληρώσει όλα τα τετραγωνάκια της καρτέλας του. Μόλις τελειώσει ο πρώτος παίκτης, συνεχίζει το ίδιο και ο δεύτερος. Τελικά ο κάθε μαθητής εκτελεί την πράξη που σημειώνεται στην καρτέλα του. Κερδίζει ο μαθητής που εκτελεί σωστά την πράξη και έχει βρει το μεγαλύτερο ή το μικρότερο αριθμό.




UNO + ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΩΝ

Οι κάρτες του UNO μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την εκμάθηση μονάδων, δεκάδων, εκατοντάδων, χιλιάδων. Αφαιρέστε τις κάρτες με τα σχέδια και κρατήστε μόνο εκείνες με τους αριθμούς. Ο παίκτης 1 τραβά 4 κάρτες και λέει τον αριθμό που βρίσκει. Το ίδιο κάνει κι ο δεύτερος παίκτης. Κερδίζει εκείνος που έχει το μεγαλύτερο αριθμό.


LEGO + ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΡΙΘΜΩΝ

Μια διασκεδαστική και συνάμα εκπαιδευτική δραστηριότητα, είναι ο σχηματισμός αριθμός με LEGO.


LEGO + ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΡΙΘΜΩΝ

Χρησιμοποιήστε τα LEGO για να συγκρίνουν οι μαθητές τους αριθμούς.


ΚΡΕΜΑΛΑ

Παίξτε κρεμάλα δίνοντας το τελευταίο γράμμα κι όχι το πρώτο.  Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να ενισχύσετε τη διδασκαλία καταλήξεων.




 Διαβάστε επίσης το άρθρο ΚΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ....



Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr


1 σχόλιο: