Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΟ ΡΥΘΜΟ ΕΝΟΣ "ΔΥΣΚΙΝΗΤΟΥ" ΠΑΙΔΙΟΥ




Μήπως το παιδί σας μοιάζει  να χρειάζεται ώρες για να ολοκληρώσει την εργασία που θα πρέπει να την ολοκληρώνει σε λίγα λεπτά; Μήπως προσπαθεί περισσότερο για να ετοιμαστεί για το σχολείο στην ώρα του κάθε πρωί; Ένα παιδί αργό στις κινήσεις του είναι υποτονικό  στην ολοκλήρωση των εργασιών του. Πολλά από αυτά τα παιδιά χρειάζονται  περισσότερο χρόνο από ό, τι οι συνομήλικοί τους για να ολοκληρώσουν τις εργασίες, ακόμη και αν φαίνεται να είναι πλήρως αφοσιωμένα και προσεχτικά στο έργο τους. Ένα παιδί αργό στις κινήσεις του μπορεί να χρειαστεί 15 λεπτά επιπλέον για να ετοιμαστεί για το σχολείο το πρωί ή να φάει το δείπνο του το βράδυ. Παρακάτω προτείνονται παιχνίδια που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αυξήσουν το ρυθμό τους.

Βοηθήστε το παιδί να αναπτύξει την αίσθηση του επείγοντος. Πείτε  του ότι θα έχει χρόνο για μια αγαπημένη δραστηριότητα μόνο αν ολοκληρώνει μια εργασία σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (και να επιμείνουμε σε αυτό!). Θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε τα παιδιά να μην αγχωθούν ούτε να ασκήσουν την αυτοκριτική τους. Αλλά μια κατάλληλη αίσθηση του επείγοντος μπορεί να βοηθήσει γενικά τα παιδιά που καθυστερούν.

Συζητήστε το πέρασμα του χρόνου.
Εισάγετε έννοιες όπως «ο χρόνος κυλά» όταν ένα παιδί βυθίζεται σε μια δραστηριότητα. Βοηθήστε το να καταλάβει ότι η συμμετοχή σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά ή η συγκέντρωση του σε ένα μάθημα στην τάξη θα μπορούσε να τον κάνει να χάνει την αίσθηση του χρόνου  και να αναρωτιέται  πότε κάτι θα τελειώσει. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει εναντίον του εάν συμμετέχει σε ένα παιχνίδι ή διασκεδάζει  και έτσι  χάνει την αίσθηση του χρόνου. Επισημαίνεται ότι χρειάζεται να παρακολουθείτε το χρόνο, προκειμένου να είναι σε θέση να ολοκληρώσει την εργασία ή δουλειές με το χρονοδιάγραμμα.

Κάντε διαλείμματα για να αυξηθεί ο ρυθμός της ολοκλήρωσης των εργασιών.
Πεντάλεπτα ή δεκάλεπτα διαλείμματα σωματικής άσκησης μπορεί να βοηθήσουν ένα παιδί με τη διαχείριση του χρόνου. Οι ασκήσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν οτιδήποτε, τζόκινγκ,  μια σειρά από push-ups ή   περπάτημα γύρω από την τάξη.

Δώστε του προειδοποιήσεις και ανταμοιβές.
Παρέχετε ειδοποιήσεις για να κινητοποίησετε  το παιδί σας να είναι έτοιμο να δράσει και να προχωρήσει. Μικρές ανταμοιβές, όπως η ευκαιρία να επιλέξει  το ραδιοφωνικό σταθμό στο αυτοκίνητο ή ένα μικρό κέρασμα τροφίμων μπορεί να είναι χρήσιμες  όταν έχετε ορίσει εύλογες προσδοκίες για παιδί με αργές κινήσεις.

Συμπληρώνοντας αυτές τις βασικές στρατηγικές με τη χρήση των εφαρμογών, ιστοσελίδων και άλλων τεχνολογιών συχνά οδηγεί σε καλύτερες λύσεις για τη βελτίωση της ικανότητας του παιδιού να κρατήσει την αίσθηση του χρόνου. Μερικά από τα  εργαλεία τεχνολογίας για να βοηθήσουν ένα παιδί να διαχειριστεί το χρόνο είναι τα εξής:

My Time Organizer είναι μια επαγγελματικού επιπέδου εφαρμογή και αρκετά προσιτή στη χρήση για παιδιά σχολικής ηλικίας. Οι χρήστες είναι σε θέση να οργανώνουν  τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα καθηκόντα  τους σε πολύχρωμα τετράγωνα που δρουν ως μεμονωμένα stop-ρολόγια. Ιδανική λύση για να βοηθήσει στην αίσθηση της διαχείρισης του χρόνου, το σχεδιασμό, την αυτογνωσία και τις δεξιότητες οργάνωσης.

HabitRPG
είναι μια εφαρμογή για κινητά και tablets. RPG είναι τα αρχικά Role Playing Game, δηλαδή ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά θα αισθάνονται σαν να συμμετέχουν σε αυτό και θα λαμβάνουν εικονικές ανταμοιβές για τις δράσεις της πραγματικής ζωής. Στο παιχνίδι θησαυρού, αντικείμενα, και το επίπεδο-ups θα ωθήσει τα παιδιά να σταματούν  να χρονοτριβούν και να περάσουν στο επόμενο βήμα.





Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου