Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΕ ΑΛΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ


Έχετε μαθητές που παρουσιάζουν δυσκολία στην μετάβαση από τη μία δραστηριότητα στην άλλη;
Εδώ είναι μερικές συμβουλές που θα βοηθήσουν να γίνει πιο εύκολη μετάβαση:

1. Καθιερώστε ένα συνεπές χρονοδιάγραμμα ρουτίνας που πρέπει να ακολουθήσει ο μαθητής. Οι εικόνες σίγουρα βοηθούν, οργανώστε ένα πρόγραμμα με εικόνες εάν είναι απαραίτητο για το μαθητή.

2. Αφήστε το μαθητή αρκετό χρόνο για να βιώσει τη δραστηριότητα πριν από τη μετάβαση στην επόμενη δραστηριότητα.

3. Βεβαιωθείτε ότι ο μαθητής καταλαβαίνει ποιες είναι οι οδηγίες ή τι αναμένεται από αυτόν / αυτήν. Μερικοί μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται πώς να ακολουθούν την ρουτίνα. Αυτό χρειάζεται  πρακτική και χρόνο.

4. Δώστε λεκτικές και σωματικές νύξεις ότι η μετάβαση πλησιάζει. Υπάρχουν χρονόμετρα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή προειδοποιήσεων για μεταβάσεις.

5. Τροποποιήστε τα  χρονοδιαγράμματα έτσι ώστε οι μεταβάσεις να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες.

6. Τραγουδήστε τραγούδια ή στιχάκια  για να σηματοδοτήσετε τη μετάβαση. Χρησιμοποιήστε τα ίδια τραγούδια κάθε φορά, ώστε τα παιδιά μπορούν να προβλέψουν τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια.

7. Κάνετε σχόλια σχετικά με μεταβάσεις. Αν ένας μαθητής κάνει μια καλή δουλειά για τη μετάβαση εξηγήστε του ότι το έκανε σωστά. Αν η μετάβαση δεν είναι επιτυχής, συζητήστε το με το μαθητή και προτείνετε οδηγίες που θα βελτιώσουν την μετάβαση.

8. Όσο οι δεξιότητες του μαθητή βελτιώνονται κατά τη διάρκεια της μετάβασης, ενθαρρύνετε  το μαθητή να μεταβεί ανεξάρτητα.

9. Φροντίστε να είναι απλές οι οδηγίες για τη μετάβαση. Ένα ή δύο βήματα θα πρέπει να είναι αποτελεσματικά και περιεκτικά.


10. Ενισχύστε θετικά  τους μαθητές που ολοκληρώνουν με επιτυχία τις μεταβάσεις. Οι μαθητές θα μάθουν ο ένας από τον άλλο το μοντέλο συμπεριφοράς και θα το υιοθετήσουν.


Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου