Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ;


Τι είναι αυτά;
Τα αγχολυτικά αντικείμενα είναι εργαλεία αυτορρύθμισης που βοηθούν στην εστίαση, την προσοχή, την ηρεμία και την ενεργητική ακρόαση. Αγχολυτικά αντικείμενα υπάρχουν σε όλα τα διαφορετικά σχήματα, μεγέθη και υφές και συχνά αναφέρονται από διάφορα διαφορετικά ονόματα. Όποιο κι αν είναι το όνομά τους μπορούν όλα να χρησιμοποιηθούν ως αγχολυτικά παιχνίδια για να προωθήσουν την κινητικότητα και την απτική πληροφορία που είναι ζωτικής σημασίας για την εκμάθηση κάποιου μαθητή.

Σε ποιους απευθύνονται;
Ως εκπαιδευτικοί, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι κάποιο παιδί είναι ανήσυχο. Καταστάσεις που το αποδεικνύουν είναι πως σηκώνονται για να ξύσουν το μολύβι τους, ζητούν να χρησιμοποιήσουν το μπάνιο, όταν πήγαν μόλις πριν από 5 λεπτά ή όταν ζητούν να πιουν νερό. Μπορούμε να αναγνωρίσουμε το παιδί που κουνά συνεχώς το πόδι του, περιφέρεται γύρω από το θρανίο του ή ξεφλουδίζει την ετικέτα στο τετράδιό του. Γνωρίζουμε ότι είναι αυτά τα παιδιά που διακόπτουν τη μάθηση, γιατί αυτές οι συμπεριφορικές διαταραχές είναι δύσκολο να αγνοηθούν. Το παιδί εμποδίζει επίσης τη δική του μάθηση και η παραγωγικότητα του παρεμποδίζεται από τη μικρή διάρκεια προσοχής του.

Πώς βοηθά το αγχολυτικό αντικείμενο;
Έτσι, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτό το παιδί να ελέγξει τις κινήσεις του και πραγματικά να βελτιώσει τη μάθησή του; Η έρευνα για τα αγχολυτικά αντικείμενα δείχνει ότι εάν η κίνηση μπορεί να κατευθυνθεί, τότε μπορεί να ενισχυθεί η μάθηση. Επιπλέον, η κίνηση είναι απαραίτητη για την εκμάθηση γιατί ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιούν τόσο τα αριστερά όσο και δεξιά ημισφαίρια του εγκεφάλου.

Η έρευνα
Εκτός από την έρευνα που επιβεβαιώνει τη σημασία της κίνησης και των αισθητηριακών πληροφοριών, η μάθηση ενισχύεται όταν εισάγονται αγχολυτικά αντικείμενα, όπως τεκμηριώνεται μέσα από μελέτες περιπτώσεων και μια συνολική κατανόηση της ανθρώπινης γνωστικής λειτουργίας και της μάθησης των μαθητών. Έρευνες αναφέρουν πως οι μαθητές παρουσίασαν αύξηση στα σχολικά επιτεύγματα, όταν εφαρμόστηκαν οι μπάλες άγχους. Ο μέσος όρος γραφής της κατηγορίας αυξήθηκε από 73%, χωρίς μπάλες άγχους στο 83% με τη χρήση των μπαλών άγχους. Επιπλέον, ο μαθητής με μια ιατρική διάγνωση της ΔΕΠΥ έδειξε τη μεγαλύτερη πρόοδο με αύξηση 27% σε ένα δείγμα γραφής (Stalvey & Brasell, 2006).

Περιληπτικά
Τα αγχολυτικά αντικείμενα είναι προσιτά, εύκολα εισάγονται στη μάθηση και είναι ελκυστικά για όλες τις ηλικίες και τα φύλα. Μπορούν ακόμη να βρεθούν στο σπίτι σας! Τα αγχολυτικά αντικείμενα μπορεί να είναι οποιοδήποτε αντικείμενο βοηθά στην αυτορρύθμιση του παιδιού.

Πού μπορείτε να βρείτε αγχολυτικά αντικείμενα
Εδώ παρουσιάζεται ένας κατάλογος των online καταστημάτων όπου μπορείτε να βρείτε αγχολυτικά αντικείμενα  για το σπίτι ή στην τάξη σας:





Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου