Οι
Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) αποτελούν πλέον και
Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) μιας ενότητας σχολικών
μονάδων της γενικής δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτου βαθμίδας.
Κάθε
ΣΔΕΥ έχει σκοπό:
- · Την προώθηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωση τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους,
- · Την ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομήλικων τους και
- · Την υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης και των μαθητών στους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία.
Σε
κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης που ανήκει σε ΣΔΕΥ λειτουργεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής
Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική
εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της,
η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης.
Η
ΕΔΕΑΥ αποτελείται από:
- · Το διευθυντή της σχολικής μονάδας,
- · Έναν εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- · Έναν ψυχολόγο
- · Ένα κοινωνικό λειτουργό.
Οι
αρμοδιότητες της ΕΔΕΑΥ είναι:
- · Η διενέργεια διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
- · Η διαμόρφωση προγράμματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- · Η πραγματοποίηση συνεργατικής διεπιστημονικής αντιμετώπισης των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική τάξη.
- · Η διαμόρφωση προγραμμάτων προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες .
- · Η παρακολούθηση της εφαρμογής του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- · Ο συντονισμός και η παρακολούθηση των δράσεων κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του.
- · Η υποστήριξη των σχολικών μονάδων κατά τη μετεγγραφή των μαθητών.
- · Η παραπομπή των μαθητών που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν , παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων. Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και του σχολικούς συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και τους συμβούλους ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ, καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.
Με λίγα
λόγια κάθε σχολείο ανήκει σε ένα Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης, στο
οποίο λειτουργεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και
Υποστήριξης, η οποία αναλαμβάνει στην ουσία το ρόλο των ΚΕΔΔΥ. Στα ΚΕΔΔΥ παραπέμπονται
περιπτώσεις κατόπιν πρότασης της ΕΔΕΑΥ.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα 64 ΣΔΕΥ στην Αττική.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Πελοποννήσου.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ των Κυκλάδων.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ του Βορείου Αιγαίου.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Δυτικής Μακεδονίας.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Στερεάς Ελλάδας.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Θεσσαλίας.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τα ΣΔΕΥ της Ηπείρου.
Μπορείτε
να βρείτε εδώ
τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου