Βήμα 1. Καθιερώστε
τις βασικές γραμμές χρησιμοποιώντας ένα κουμπί (περίπου στο μέγεθος ενός
νικέλινου νομίσματος των 5 σεντς) και ένα κομμάτι 30 εκατοστών από κλωστή
ή οδοντικό νήμα. Περάστε θηλιά το νήμα μέσα από τις δύο κουμπότρυπες και δέστε έναν κόμπο στο τέλος. Μετά καθοδηγήστε τον ασθενή για να κλείσει τα δόντια, να τοποθετήσει το κουμπί μπροστά στα δόντια πίσω από το μέσο της γραμμής των χειλιών, όπως φαίνεται στο παραπάνω σχήμα, για να μετρήσει την εμπρόσθια χειλική δύναμη. Σε μια κατάσταση τραβώ – αντιστέκομαι, τραβήξτε το νήμα με μέτρια δύναμη καθώς ο ασθενής αντιστέκεται σ’ αυτή την προσπάθεια να απομακρυνθεί το κουμπί με σθεναρή συμβολή των περιστοματικών μυϊκών δυνάμεων.
ή οδοντικό νήμα. Περάστε θηλιά το νήμα μέσα από τις δύο κουμπότρυπες και δέστε έναν κόμπο στο τέλος. Μετά καθοδηγήστε τον ασθενή για να κλείσει τα δόντια, να τοποθετήσει το κουμπί μπροστά στα δόντια πίσω από το μέσο της γραμμής των χειλιών, όπως φαίνεται στο παραπάνω σχήμα, για να μετρήσει την εμπρόσθια χειλική δύναμη. Σε μια κατάσταση τραβώ – αντιστέκομαι, τραβήξτε το νήμα με μέτρια δύναμη καθώς ο ασθενής αντιστέκεται σ’ αυτή την προσπάθεια να απομακρυνθεί το κουμπί με σθεναρή συμβολή των περιστοματικών μυϊκών δυνάμεων.
Βήμα 2.
Για τα δεξιά και αριστερά μεγέθη πλευρικής χειλικής δύναμης, τοποθετήστε
το κουμπί πίσω από τις αντίστοιχες γωνίες των χειλιών ενάντια στις χειλικές
επιφάνειες των δοντιών όπως φαίνεται παρακάτω σχήμα, και χρησιμοποιώντας την
ίδια μέθοδο ρυμούλκησης όπως παραπάνω για την προηγούμενη αντίσταση. Επαναλάβετε
σε κάθε πλευρά τρεις φορές και σημειώστε τα αντιληπτά μέσα βασικών γραμμών στις
χωριστές στήλες του διαγράμματος, επιβεβαιώνοντας ότι τα δεξιά και αριστερά
πλευρικά στοιχεία της αντίστοιχης δραστηριότητας ταιριάζουν με τα διανυσματικά
σύμβολα «BR1
και BLl».
Συνεχίστε με το
Βήμα 3. Ακολουθήστε
την ίδια τεχνική κουμπιού και κλωστής όπως παραπάνω για την αξιολόγηση
εμπρόσθιας χειλικής αντίστασης, εκτός από το ότι εδώ ο ασθενής ενθαρρύνεται να
πιέσει τα χείλη όσο το δυνατόν περισσότερο για μια συνεχή περίοδο 5
δευτερολέπτων, με στόχο να νικήσει την αντίσταση. Η ενθουσιώδης προγύμναση
μπορεί να παρακινήσει τον ασθενή να προσπαθήσει όσο μπορεί περισσότερο για
μέγιστη απόδοση. Μετά από τη δοκιμασία, καταγράψτε το αντιληπτό αποτέλεσμα
χρησιμοποιώντας την κλίμακα εκτίμησης όπως συνήθως, κατόπιν επιτρέψτε στον
ασθενή να ξεκουραστεί για 15 δευτερόλεπτα.
Βήμα 4.
Επαναλάβετε αυτήν την διαδικασία έως ότου επιτυγχάνει ο ασθενής μια μέση
εκτίμηση βελτίωσης που είναι τουλάχιστον 3 τιμές κλίμακας μεγαλύτερη από την
προηγούμενη εκτίμηση βασικών γραμμών, ή «0» εάν το αποτέλεσμα βασικών γραμμών
ήταν - 2 ή - 3, σε πάνω από 10 διαδοχικές δοκιμασίες.
Βήμα 5.
Μετά από κάθε σύνολο 10 δοκιμών, σημειώστε το μέσο αποτέλεσμα σε μια χωριστή
στήλη στον άξονα Υ του πλέγματος του Διαγράμματος Ενίσχυσης, που απαριθμεί την
ημερομηνία της απόκτησης στοιχείων, τον αριθμό δοκιμών (.10), τη γυμνασμένη
μυϊκή δύναμη (L),
το διάνυσμα δραστηριότητας (Α1), και το υπολογισμένο κριτήριο στόχων
(;) στα αντίστοιχα κελιά της στήλης. Η πρόοδος στην επόμενη άσκηση είναι επίσης
σίγουρη, αν και η πρόγνωση δεν είναι φανερή, εάν ο ασθενής αποτυγχάνει να
καταδείξει οποιαδήποτε αισθητή τάση βελτίωσης μετά από 30 διαδοχικές
δοκιμασίες. Σημειώστε ότι εάν η χειλική αδυναμία είναι από τη μία ή και από τις
δύο πλευρές, αυτή η προηγούμενη άσκηση ενίσχυσης είναι σχεδόν πάντα προτιμητέα
και χρήσιμη. Επίσης, η δύναμη ρυμούλκησης πρέπει να προσαρμοστεί αντίστοιχα
στην ηλικία, το φύλο, και το επίπεδο εξασθένησης βασικών γραμμών του ασθενή.
Θυμηθείτε ότι ο στόχος δεν είναι να νικηθεί ο ασθενής, αλλά μάλλον να βοηθηθεί
να βελτιώσει τη χειλική δύναμη με την ενθάρρυνση στη σκληρή εργασία.
Άσκηση
χειλικής ενίσχυσης αριθμού 2
Βήμα 1. Ξανατοποθετήστε
μια βασική γραμμή για τη δεξιά πλευρική χειλική δύναμη, ακολουθώντας την ίδια
μέθοδο που περιγράφεται στην προηγούμενη άσκηση, σημειώνοντας ότι αυτή η εύρεση
αντιπροσωπεύεται με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «BR2»
στο Διάγραμμα Ενίσχυσης σε μια χωριστή στήλη. Συνεχίστε με το επόμενο βήμα εάν
αυτό το μέσο αποτέλεσμα βασικών γραμμών είναι ίσο ή μικρότερο από «- 1.5»,
διαφορετικά κινηθείτε προς την επόμενη άσκηση.
Βήμα 2.
Ακολουθήστε την ίδια μέθοδο κουμπιού και κλωστής που παρουσιάζεται στο πρώτο
σχήμα της ανάρτησης και που αναφέρεται στην προηγούμενη άσκηση για την
δοκιμασία της πλευρικής χειλικής δύναμης. Εντούτοις, εδώ, ο ασθενής
ενθαρρύνεται για να πιέσει τα χείλη μαζί όσο το δυνατόν δυνατότερα για μια
συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων, με στόχο την αντίσταση εξαγωγής του κουμπιού
από τη μεταξύ των χειλιών γωνία. Οι βοήθειες ενθάρρυνσης εξασφαλίζουν ότι ο
ασθενής προσπαθεί να αποδώσει στη μέγιστη πιθανή έκταση.
Βήμα 3.
Ακολουθήστε την ίδια μέθοδο διαγράμματος και προόδου που εκτίθεται λεπτομερώς
στην προηγούμενη άσκηση για την προηγούμενη χειλική ενίσχυση, εκτός από το ότι
εδώ τα συλλεχθέντα στοιχεία αντιπροσωπεύονται στο διάγραμμα με το διανυσματικό
σύμβολο δραστηριότητας «R1.»
Αυτή η θεραπευτική αγωγή είναι συνήθως περιττή ελλείψει της δεξιάς προσωπικής
παράλυσης ή αδυναμίας.
Άσκηση χειλικής ενίσχυσης αριθμού 3
Βήμα 1. Ξανατοποθετήστε
μια βασική γραμμή για την αριστερή πλευρική χειλική δύναμη ουσιαστικά με τον
ίδιο τρόπο σύμφωνα με τις προηγούμενες ασκήσεις. Βέβαια, αυτά τα ευρήματα
αντιπροσωπεύονται από το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «BL2»
στο Διάγραμμα Ενίσχυσης. Συνεχίστε με το επόμενο βήμα εάν αυτό το μέσο
αποτέλεσμα είναι ίσο ή μικρότερο από «- 1.5», διαφορετικά προχωρήστε στην
επόμενη άσκηση.
Βήμα 2. Ακολουθήστε
την ίδια μέθοδο θεραπείας με το κουμπί και την κλωστή που χρησιμοποιείται στην
προηγούμενη άσκηση, εκτός από το ότι εδώ το κουμπί τοποθετείται στην αριστερή
χειλική γωνία, και τα συλλεχθέντα στοιχεία που προκύπτουν αντιπροσωπεύονται με
το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «L1.» Το κριτήριο για
την πρόοδο είναι σύμφωνο με τις προηγούμενες χειλικές ενισχυτικές ασκήσεις.
Διαβάστε
κι άλλες Ασκήσεις
Ενδυνάμωσης
Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου