Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύνδεσμο Νοητικής Ανεπάρκειας (A.A.M.D.)






Ο Αμερικανικός Σύνδεσμος Νοητικής Ανεπάρκειας (American Αssociation on Μental Deficiency,1959)  προτείνει την παρακάτω ταξινόμηση:









ΕΠΙΠΕΔΑ
 TEST W.I.S.C.
TEST TERMAN
Φυσιολογικό
85-115
84-116
Οριακό
70-84
68-83
Ελαφρά ανεπάρκεια
55-69
52-67
Μέση ανεπάρκεια
40-54
36-51
Αυστηρή ανεπάρκεια
25-39
20-35
Βαριά ανεπάρκεια
< = 25
< = 20

Σημειώνεται ότι το test TermanMerrill είναι έκδοση αναθεωρημένη (1937) του test Binet- Simon. Ο Terman (1916) δεν περιορίστηκε στη μετάφραση του τεστ νοημοσύνης του Binet για τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά επιπλέον θέλησε να το προσαρμόσει στην Αμερικάνικη κουλτούρα επιδιώκοντας τη στάθμισή του. (Kaufman, 2000)
Το test W.I.S.C. (Wechsler Intelligence Scale for Children) είναι test νοημοσύνης και προσωπικότητας (γλωσσικό και μη γλωσσικό) για παιδιά ηλικίας 5-15 ετών. Η τυπική απόκλιση είναι 15 για το test του W.I.S.C. και 16 για το test του Terman.
 


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr



 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου