Τρίτη 31 Μαΐου 2016

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ


Η γονική συμμετοχή στην ειδική διαδικασία λήψης αποφάσεων της εκπαίδευσης είναι ζωτικής σημασίας. Το πιο σημαντικό πράγμα που οι γονείς μπορούν να κάνουν είναι να διασφαλίσουν ότι εμπλέκονται με τη διεπιστημονική ομάδα ειδικών θεραπευτών που καθορίζει την πορεία ενός μαθητή. Η ομάδα είναι επιφορτισμένη με την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών αποφάσεων για τους μαθητές, και ασχολείται με θέματα όπως η επιλογή, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη του προγράμματος και η τοποθέτηση του παιδιού στην ειδική εκπαίδευση ή σε προγράμματα για ταλαντούχα παιδιά.

1. Οι γονείς δεν πρέπει να υποτιμούν τη θέση τους στην διεπιστημονική ομάδα
Παρά τη σημασία τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της εκπαίδευσης, οι γονείς συχνά αισθάνονται συγκλονισμένοι από τη διαδικασία της διεπιστημονικής ομάδας. Μπορούν να πιστεύουν τα μέλη της ομάδας ότι αντιλαμβάνονται την κατάσταση ως λιγότερο γνώστες της διδασκαλίας ή ως εμπόδια στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ειδικά αν διαφωνούν με τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο η θέση τους είναι πολύ σημαντική.

2. Οι γονείς παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες
Οι γονείς και οι κηδεμόνες γνωρίζουν τα παιδιά τους καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον και έχουν την πιο πλήρη κατανόηση των φυσικών, κοινωνικών, αναπτυξιακών ικανοτήτων και το οικογενειακό ιστορικό του παιδιού.

Οι γονείς είναι οι μόνοι ενήλικες στην εκπαιδευτική διαδικασία που υπήρξαν και θα συνεχίσουν να συμμετέχουν ενεργά σε όλη την σχολική σταδιοδρομία του παιδιού και ενώ μπορεί να μην είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, φέρνουν τα έτη εμπειρίας τους σε άλλα επαγγέλματα και τις πτυχές της ζωής στη διαδικασία.

3. Οι γονείς συνεργάζονται στενότερα με τα παιδιά τους από τους άλλους ενήλικες
Ενώ τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για έξι ώρες την ημέρα, έχουν μόνο λίγα λεπτά από την αμέριστη προσοχή των εκπαιδευτικών σε μια τάξη. Οι γονείς έχουν την ευκαιρία να κάθονται δίπλα-δίπλα με τα παιδιά τους, να  εργάζονται μέσα στο σπίτι και να συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες μάθησης για παρατεταμένες περιόδους.

Οι γονείς μπορεί να είναι οι μόνοι ενήλικες που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την εργασία των μαθητών και να παίρνουν πληροφορίες από τα παιδιά τους. Ως εκ τούτου, κανείς άλλος δεν έχει την προοπτική ενός γονέα σε μια συνάντηση. Οι γονείς θα πρέπει να προσπαθούν να παρίστανται στις συνεδριάσεις για να εξασφαλιστεί η συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων και να παρέχουν στοιχεία σχετικά με όλες τις πτυχές των προγραμμάτων των παιδιών τους. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τους γονείς να είναι καλά ενημερωμένοι για τους νόμους.

4. Ο ρόλος του γονέα στην ομάδα
Οι γονείς είναι ζωτικής σημασίας για τη διαδικασία της διεπιστημονικής ομάδας. Παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις δυνάμεις του παιδιού και τις αδυναμίες στο σπίτι, γενικές πληροφορίες για την ιστορία και την ανάπτυξη του παιδιού, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τους οικογενειακούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη μάθηση του παιδιού.

5. Οι γονείς παρέχουν πληροφορίες για τις συναντήσεις μετάβασης

Οι συναντήσεις μετάβασης πραγματοποιούνται για να προταθεί μετάβαση το ένα σχολικό επίπεδο στο άλλο, από το ένα πρόγραμμα στο άλλο, στη δουλειά, ή το πρόγραμμα υποβοηθούμενης διαβίωσης. Μόνο οι γονείς συνοδεύουν το παιδί σε όλα αυτά τα σημαντικά στάδια της ζωής του. Οι γονείς σε κάθε μετάβαση μπορούν  να διασφαλίσουν ότι αρμόδιες υπηρεσίες και στηρίγματα βρίσκονται στη θέση τους και να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας του παιδιού στο νέο πρόγραμμα.





Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου