Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ


Σε συνέχεια των άρθρων ΖΗΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΥ, στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται οι δυσκολίες προσανατολισμού που παρουσιάζουν οι δυσεκτικοί μαθητές.

Στο μυαλό ενός δυσλεκτικού παιδιού δεν υπάρχει σύγχυση μόνο ως προς τις λέξεις και τους αριθμούς, αλλά και ως προς τις κατευθύνσεις στο χώρο. Οι ασκήσεις που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα την αίσθηση ματαίωσης που δημιουργούν αυτές οι δυσκολίες.


  • Πάρτε την αντίθετη κατεύθυνση. Κάνετε έναν περίπατο σε ένα μέρος που ξέρετε καλά στην περιοχή σας. Μόλις φτάσετε στον προορισμό σας, προσπαθήστε να θυμηθείτε όλες τς διασταυρώσεις που περάσατε για να φτάσετε εκεί και φτιάξετε ένα νοερό κατάλογο με όλες τις κατευθύνσεις που πήρατε. Πάρτε το δρόμο της επιστροφής. Αυτή τη φορά όμως, όταν φτάσετε στην πρώτη διασταύρωση, αντί να στρίψετε στη σωστή διεύθυνση, ακολουθήστε έναν άλλο δρόμο. Εφαρμόστε τη μέθοδο αυτή σε όλες τις διασταυρώσεις μέχρι να φτάσετε στο σπίτι. Μήπως νιώσατε απογοήτευση κατά τη διάρκεια της διαδρομής;
  • "Αρχειοθετήστε" στην τύχη. Πάρτε μερικά σημαντικά έγγραφα και βγάλτε τα φωτοτυπίες. Βρείτε μια δυσνόητη λέξη σε κάποιο από αυτά και αρχειοθετήστε τα σε ένα φάκελο με τίτλο αυτή τη λέξη. Μετά "ταξινομήστε" το φάκελο τυχαία ανάμεσα σε άλλους φακέλους, χωρίς να λάβετε υπόψη τον τίτλο του αρχείου ή το περιεχόμενό του. Αφήστε να περάσουν μερικές εβδομάδες και μετά δοκιμάστε να βρείτε αυτά τα έγγραφα.
  • Αλλάξτε τη χρονολογική σειρά και δημιουργήστε χάος. Καταγράψτε την καθημερινή πρωινή σας ρουτίνα σε μια σειρά από καρτέλες, αναφέροντας μία μόνο δραστηριότητα σε κάθε καρτέλα. Για παράδειγμα, σε κάθε καρτέλα θα μπορούσατε να γράψετε ένα από τα παρακάτω: Κλείνω το ξυπνητήρι. Ντύνομαι. Χτενίζομαι. Ανακατέψτε τις κάρτες και προσπαθήστε να κρατήσετε στη μνήμη σας τη νέα σειρά που θα προκύψει.

Τα δυσλεκτικά παιδιά, όμως δεν ξέρουν ποιο βήμα πρέπει να κάνουν στη συνέχεια, ακόμα κι όταν πρόκειται για τις καθημερινές τους δραστηριότητες.



Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου