Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με το Test Goodenough



Το test Goodenough εφαρμόζεται σε παιδιά ηλικίας 3-13 ετών. Παιδιά με Δ.Ν. μεταξύ 70-80 θεωρούνται ότι είναι βραδυμαθή, χαρακτηρίζονται δηλαδή από μία διανοητική βραδύτητα, ενώ όσα έχουν Δ.Ν. κάτω του 70 θεωρούνται ότι έχουν σημαντική νοητική ανεπάρκεια.
Παραθέτουμε παρακάτω πίνακα αξιολόγησης της νοημοσύνης σύμφωνα με το test Goodenough.









Επίπεδα
Δ.Ν.
Φυσιολογική ή μέση νοημοσύνη
90-109
Διανοητική βραδύτητα
80-89
Οριακή ζώνη της νοητικής ανεπάρκειας
70-79
Κατώτατο όριο της ομαλότητας
69
Μωρία (ελαφρά, μέση, βαριά)
50-68
Ηλιθιότητα
20\25 -49
Ιδιωτεία
< 20 \ 25

               Η Goodenough (1926) δημιούργησε το τεστ «Ζωγράφισε έναν άνθρωπο» βασιζόµενη στην υπόθεση ότι ορισµένες πτυχές του σχεδιασµού σχετίζονται µε τη νοητική ηλικία και εποµένως µπορούν να συμβάλλουν στην αξιολόγηση της νοημοσύνης. Επιπλέον, η Goodenough παρατήρησε ότι εκτός από τη νοημοσύνη το «Ζ-Ε-Α» αποκαλύπτει και κάποια στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα θεωρήθηκε ότι µια ανθρώπινη μορφή σχεδιασμένη από ένα παιδί, παρέχει πληροφόρηση για τα ίδια, αλλά και για την εικόνα που έχουν για τους άλλους.
            Η παραπάνω άποψη αποτελεί και τη βάση ερμηνείας των προβολικών τεστ στα οποία συγκαταλέγονται και οι ζωγραφιές των παιδιών. Αντανακλούν στοιχεία της προσωπικότητας, σκέψεις, αντιλήψεις και συναισθήματα τα οποία δεν μπορούν να εκφραστούν µε τρόπο λεκτικό και ιδιαίτερα από παιδιά των οποίων το λεξιλόγιο δεν ακολουθεί την ηλικία τους.
Η παιδική ζωγραφιά φαίνεται ότι χρησιμεύει και σε άλλα επίπεδα έκφρασης του παιδιού. Στο πλαίσιο µιας θεραπευτικής διαδικασίας το σχέδιο αποτελεί ένα µέσο για το παιδί να φέρει, να ανασύρει συναισθήματα, εμπειρίες, αλλά και να λύσει προβλήματα (Rudolph & Arheim, 1974). Το σχέδιο λοιπόν δεν είναι πια µόνο ένα µέσο αξιολόγησης τόσο της νοημοσύνης, όσο και των συναισθηματικών συγκρούσεων του παιδιού, αλλά και ένα µέσο διευκολυντικό για την ανάπτυξή του. Η ζωγραφική του παιδιού θεωρήθηκε και ως ένα µέσο επικοινωνίας ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί.





Μαρία Γκουγκούμη – Ειδική Παιδαγωγός
 Αργυρώ Καραμπά – Θεραπεύτρια Λόγου &Ομιλίας
grafwnimata.gr
 

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου