Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ I

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ I



Τούτο περιλαμβάνει την προϊστορία και την ιστορία του παιδιού, δηλαδή τις χρονικές περιόδους από τη σύλληψη μέχρι τη γέννησή του και από τη γέννηση μέχρι τη στιγμή, κατά

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

ΣΥΝΔΡΟΜΟ WILLIAMS

ΣΥΝΔΡΟΜΟ WILLIAMS


Τι προκαλεί το Σύνδρομο Williams

Στην περίπτωση του συνδρόμου Williams ένα μικροσκοπικό (πάρα πολύ μικρό) μέρος του χρωμοσώματος 7 το οποίο περιλαμβάνει το γονίδιο της ελαστίνης, χάνεται από το γενετικό υλικό. Στις περισσότερες περιπτώσεις ένας ασθενής με σύνδρομο Williams είναι το πρώτο

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΟΤΑΚΤΙΚΗΣ (ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΛΕΞΗΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΟΤΑΚΤΙΚΗΣ (ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΛΕΞΗΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ





Τα παιδιά με απραξία, δεν ακολουθούν απαραίτητα την πιο τυπική αναπτυξιακή ακολουθία. Έτσι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό με τέτοιους ασθενείς, ο λογοθεραπευτής να εξετάζει επισταμένως τη διεγερτικότητα, πριν προχωρήσει στον επόμενο στόχο.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΠΡΑΞΙΑΣ






Δυστυχώς, η κλινική έρευνα στην θεραπεία της απραξίας υστερεί. Ωστόσο, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει απλή συνταγή για τη θεραπεία αυτής την δυσλειτουργίας, παρόλο που υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές που μπορούν να εφαρμοστούν. Η θεραπεία πρέπει να σχεδιαστεί στο συγκεκριμένο προφίλ λόγου-γλώσσας του παιδιού. Επιπλέον, τα παιδιά με απραξία τείνουν να μην ακολουθούν μια τυπική αναπτυξιακή πορεία

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Πεδία για Εκτίμηση Που Μπορεί να Είναι Ενδεικτικά της Απραξίας

Πεδία για Εκτίμηση Που Μπορεί να Είναι Ενδεικτικά της Απραξίας






Δεκτικό – εκφραστικό γλωσσικό κενό: Η δεκτική γλώσσα είναι αξιοσημείωτα καλύτερη από την εκφραστική γλώσσα. Τυπικά, η δεκτική γλώσσα είναι μέσα στα φυσιολογικά όρια. Αν η δεκτική γλώσσα δεν είναι μέσα στα φυσιολογικά όρια, τότε κάποια άλλη διάγνωση (όπως συγκεκριμένη γλωσσική διαταραχή, αναπτυξιακή καθυστέρηση, κεντρική ακουστική διαταραχή, κ.λ.π.) ίσως είναι πρωταρχική, με το CAS σαν δευτερεύουσα ή ανάρμοστη διάγνωση. Χρησιμοποιείστε τα αποτελέσματα από τεστ στη δεκτική και εκφραστική γλώσσα για να προσδιορίσετε αν το παιδί δείχνει ένα χρονολογικό κακό ταίριασμα λαμβάνοντας υπόψη τη γραμματική ή το λεξιλόγιο.

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΤΥΠΙΚΑ ΛΑΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ (ΚΑΙ ΠΑΝΩ): ΠΑΡΑΛΕΊΠΟΥΝ ΑΔΥΝΑΤΕΣ (ΜΗ ΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ) ΣΥΛΛΑΒΕΣ

ΤΥΠΙΚΑ ΛΑΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ (ΚΑΙ ΠΑΝΩ): ΠΑΡΑΛΕΊΠΟΥΝ ΑΔΥΝΑΤΕΣ (ΜΗ ΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ) ΣΥΛΛΑΒΕΣ



 

Μερικές φορές ένα ολόκληρο ισχυρό + αδύνατο ζευγάρι συλλαβών (ένα άκρο) στην αρχική θέση μπορεί ακόμα να παραλειφθεί σε μια μεγάλη λέξη, αν η πιο ισχυρή συλλαβή είναι κοντά στο τέλος της τη λέξης:
                                   Παράδειγμα: ο «ιπποπόταμος» προφέρεται [ποταμος]

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Μη-φωνητικά επικοινωνιακά μέσα στην παιδική απραξία

Μη-φωνητικά επικοινωνιακά μέσα στην παιδική απραξία




Δεν είναι ασυνήθιστο για τα παιδιά με την παιδική απραξία να στηρίζονται στα σύμβολα, την οδηγία, ή τη μίμηση για να γίνουν αντιληπτά τα σημεία τους. Μερικά μπορούν να είναι αρκετά δημιουργικά, ακόμη και να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους ιδιοσυντακτικά σύμβολα για να πουν κάποια πρόταση ή ακόμα και ιστορίες. Πολλά μπορούν να συνδυάσουν τις προφορικές λέξεις (ή προσπάθειες να πουν μια λέξη) με χειρονομίες ή σύμβολα.

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΔΙΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΔΙΑΓΩΓΗΣ


Διαταραχή Διαγωγής

Χαρακτηρίζεται από ένα επαναλαμβανόμενο και επίμονο πρότυπο συμπεριφοράς, σύμφωνα με το οποίο παραβιάζονται τα βασικά δικαιώματα των άλλων ή οι βασικοί κοινωνικοί τύποι και κανόνες. Αυτή εκφράζεται με επιθετικότητα που προκαλεί ή απειλεί φυσική βλάβη σε ανθρώπους ή ζώα, καταστροφή ιδιοκτησίας, απάτη ή κλοπή και σοβαρές παραβιάσεις κανόνων. Οι συμπεριφορές παρουσιάζονται σε διάφορα περιβάλλοντα όπως το σπίτι, το σχολείο ή την κοινότητα.

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ / ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ / ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


 

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΜΕΣΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΜΕΣΑ



ΠΟΙΟΣ; Προγλωσσικά παιδιά που αξιολογούνται για καθυστέρηση του λόγου, ειδικά εκείνα που υπάρχουν υποψίες ότι  έχουν παιδική απραξία.
ΤΙ; Αξιολόγηση της προγλωσσικής φωνητικής και συμβολικής επικοινωνίας.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ



Οι διαταραχές του λόγου και της ομιλίας είναι αρκετά συχνό πρόβλημα και αντικατοπτρίζουν διαταραχές στην ικανότητα του παιδιού να προσλαμβάνει, να επεξεργάζεται, να οργανώνει και να εκφέρει το λόγο. Η συχνότητα της καθυστέρησης της ομιλίας υπολογίζεται σε διάφορες έρευνες μεταξύ 3 και 5,5% των παιδιών ηλικίας τριών ετών. Τα αίτια είναι πολλά αλλά στις αναπτυξιακές Διαταραχές που εξετάζουμε εδώ περιλαμβάνονται μόνο οι δυσφασίες.

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ


 



Πρόκειται για μια ευρεία ομάδα γνωστικών ελλειμμάτων, νευρολογικά καθορισμένων, ευρέως ιδιοσυστασιακές ως προς την προέλευση. Το παιδί αποδίδει στο σχολείο σημαντικά χαμηλότερα από το αναμενόμενο για την ηλικία, την εκπαίδευση και το IQ του, όπως αυτό αποδεικνύεται από σταθμισμένα ατομικά χορηγούμενα τεστ. Βρίσκονται στο 2-10% των παιδιών της στοιχειώδους εκπαίδευσης (αγόρια: κορίτσια 4:1) και συνήθως συνδέονται μεταξύ τους αλλά και με Υπερκινητική Διαταραχή (ADHD) ή Διαταραχή Διαγωγής.

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ





Εδώ προτείνονται διαδικασίες για μια ολοκληρωμένη εξέταση προφορικού-κινητικού μηχανισμού. Μερικά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που απαριθμούνται πιο κάτω χρησιμοποιούνται για να επιβεβαιώσουν μια διάγνωση της δυσαρθρίας μόνο ή και μια διάγνωση της απραξίας.
Τα χαρακτηριστικά που αναγνωρίζονται στην ΠΑΛ  γράφονται με πλάγια γράμματα.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ



Η μαθηματική γνώση οικοδομείται μέσα από την κατανόηση και τη μάθηση εννοιών, διαδικασιών και τη λύση προβλημάτων, για αυτό και η διδασκαλία τους αποτελεί κυρίαρχους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων και αφιερώνεται για τη μάθησή τους πολύς χρόνος σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ



                                            


    Οι προσεγγίσεις παρέμβασης που συστήνονται από τους διάφορους ειδικούς και τους ερευνητές εξαρτώνται πολύ από την άποψή τους για την διαταραχή και αντίστροφα ότι:

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ





    Ένας κλασσικός χαρακτηρισμός της ΠΑΛ ήταν η έλλειψη προόδου στη θεραπεία.Ευτυχώς, αυτό το πρόβλημα είναι προφανώς ένα χειροποίητο αντικείμενο της θεραπείας που δεν ταίριαξε ιδανικά στη θεραπεία του προβλήματος (δηλ. που δεν εξέτασε τη δυναμική φύση της διαταραχής).

ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΡΑΞΙΑΣ






    Είναι σημαντικό να διαχωρίσεις τις διαφορές ανάμεσα στα κοινά συμπτώματα της διαταραχής και τα ειδικά συμπτώματα όπου διαφοροποιούν τα άτομα με την μία διαταραχή από τα άτομα με την άλλη διαταραχή. Ένα σημαντικό αίνιγμα σε αυτήν την διαταραγμένη περιοχή είναι η προσπάθεια να διαφοροποιηθεί η απραξία παιδικής ηλικίας από

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ





Ο Ειδικός Παιδαγωγός παρεμβαίνει εξατομικευμένα σε κάθε παιδί με στόχο το ίδιο να μπορέσει να διαχειριστεί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Απραξία Ενηλίκων εναντίον Απραξία Παιδιών

Απραξία Ενηλίκων εναντίον Απραξία Παιδιών






    Μέχρι σήμερα, ένα σημαντικό εμπόδιο στην κατανόηση αυτής της διαταραχής ήταν το γεγονός ότι περισσότερες πληροφορίες

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΡΑΞΙΑ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΡΑΞΙΑ;




  

    Μία σύντομη απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ότι απραξία

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



Αξιολόγηση είναι η οργανωμένη και σκόπιμη διαδικασία, η οποία χρησιμοποιεί μετρήσεις και δεδομένα με τρόπο που ορίζει κάποια συγκεκριμένη θεωρία, προκειμένου να απαντήσει σε ουσιώδη παιδαγωγικά θέματα.

Στη συνέχεια καταγράφονται τέσσερα είδη αξιολογητικών διαδικασιών:

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ


Τα Μαθηματικά είναι η δεύτερη γλώσσα, η γλώσσα των αριθμών, που είναι υποχρεωμένοι να μάθουν όλοι οι άνθρωποι, αν θέλουν να αντιμετωπίσουν τα διάφορα προβλήματα της ζωής. Ιδιαίτερα στις μέρες μας τα Μαθηματικά έχουν καταστεί η παγκόσμια κοινή γλώσσα των ανθρώπων. Τα Μαθηματικά έχουν λογικότητα και νομοτέλεια κι απαιτούν αυστηρή ακολουθία, συνέπεια κι ακρίβεια. Εκ πρώτης όψεως και λόγω της λογικότητας τους αυτής, τα Μαθηματικά φαίνονται δύσκολο μάθημα.

Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Ασκήσεις για Αντήχηση

Ασκήσεις για Αντήχηση


Μερικές από τις ασκήσεις που περιλαμβάνονται

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Ασκήσεις για ποικιλία Τονισμού της φωνής

Ασκήσεις για ποικιλία Τονισμού της φωνής



 

Χρησιμοποιώντας μόνο ‘ναι’ και ‘όχι’, προσπαθήστε να δώσετε διαφορετικές απαντήσεις.

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ



Όταν ένα παιδί με Αυτισμό ή Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή φτάσει τα 5 ή 6 είναι ώρα για την οικογένεια  να αντιμετωπίσει το θέμα Αυτισμός και σχολική ζωή.

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Ασκήσεις για την ενθάρρυνση ελέγχου αναπνοής

Ασκήσεις για την ενθάρρυνση ελέγχου αναπνοής






1.      Αναπνεύστε από τη μύτη και εκπνεύστε από το στόμα ήπια και εύκολα μέχρι να καθιερωθεί ένας ομαλός και χαλαρωμένος ρυθμός. Μόλις εμφανιστεί αυτό, αρχίστε μια εσωτερική αρίθμηση (περίπου σε διαστήματα ενός δευτερολέπτου) των χρόνων εισπνοής και εκπνοής. Η αρίθμηση μέχρι το τρία είναι ένας καλός στόχος . 

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013

Εισαγωγικές ασκήσεις αναπνοής

Εισαγωγικές ασκήσεις αναπνοής








1.      Στέκοντας μπροστά από ένα μακρύ καθρέφτη